مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد:

دریافت 64 اثر در حوزه جایزه ادبی یوسف

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در مراسم اختتامیه جشنواره استانی داستان کوتاه جایزه ادبی یوسف و هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در خراسان شمالی از دریافت 64 اثر در حوزه جایزه ادبی یوسف و 117 اثر در حوزه شعر دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ - 19November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در مراسم اختتامیه جشنواره استانی داستان کوتاه جایزه ادبی یوسف و هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در خراسان شمالی گفت: امروزه سرودن شعر و نویسندگی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در مجموعه حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی همواره در خدمت شاعران و نویسندگان دفاع مقدس هستیم.

وی بیان کرد: در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تاکنون حدود 90 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

امیری تصریح کرد: قلم زدن در حوزه دفاع مقدس یک کار تخصصی است بنابراین کسانی که در حوزه دفاع مقدس نویسندگی می کنند و شعر می گویند لازم است با اصطلاحات نظامی و تاکتیکی در حوزه دفاع مقدس آشنایی داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی عنوان کرد: با انتشار فراخوان هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در خراسان شمالی تعداد 117 اثر از سوی شاعران استان به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس ارسال شد سپس این آثار توسط داوران استانی مورد بررسی قرار گرفت و آثار برتر انتخاب شدند.

وی یادآور شد: بیشترین اشعار ارسالی به جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان در حوزه دفاع مقدس، سپید و شعر کودک و نوجوان بود.

امیری در خصوص جشنواره جایزه ادبی یوسف نیز گفت: تعداد آثار ارسالی از سوی نویسندگان استان به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان 64 اثر است که این آثار نیز مورد داوری قرار گرفتند و آثار برگزیده انتخاب شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: در جشنواره استانی جایزه ادبی یوسف تعداد ۸ اثر در حوزه‌ی خرمشهر، ۷ اثر در حوزه مدافعان حرم، ۳ اثر خارج از موضوع، ۲ اثر داستان بلند و ۴۴ اثر در حوزه دفاع مقدس از سوی نویسندگان استان دریافت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها