سامانه جمع‌آوری و مستندسازی آثار شهدای مدافع حرم رونمایی شد

مراسم رونمایی از سامانه جمع‌آوری و مستندسازی اسناد و آثار شهدای مدافع حرم دوشنبه 28 آبان ماه 97 در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ - 20November 2018

سامانه جمع‌آوری و مستندسازی آثار شهدای مدافع حرم رونمایی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «رحیم نریمانی» مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد در مراسم رونمایی از سامانه جمع آوری اسناد و آثار شهدای مدافع حرم با اشاره به ضرورت فعالیت فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری و مستندسازی اسناد و آثار شهدای مدافع حرم در راستای تأکیدات رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی ترویجی و ارائه خدمات الکترونیک فرهنگی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از 1800 شهید مدافع حرم کشور حدود 478 شهید یعنی 25 درصد شهدای مدافع حرم در منطقه شهرستان‌های استان تهران هستند و این بنیاد در زمینه خدمات الکترونیکی نیز جزو استان‌های برتر کشور است، مراسم رونمایی از سامانه جمع‌آوری و مستندسازی اسناد و آثار شهدای مدافع حرم در بنیاد شهرستان‌های تهران برگزار می شود.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مایه عزت و اقتدار کشور هستند که کشور را از فتنه و پیچی تاریخی عبور دادند، افزود: بنا به بیانات مقام معظم رهبری و با توجه به ترفند و دسیسه استکبار و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل برای تغییر نظام ژئوپلیتیک منطقه تحت عنوان خاورمیانه بزرگ، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه شهدا و مدافعان حرم افزایش پیدا کرد و جلوی دسیسه‌های دشمنان گرفته شد.

نریمانی در ادامه گفت: شهدای مدافع حرم نشان دادند اقتدار و عزت جهان اسلام می‌تواند کل جهان و حتی نظام لیبرال دموکراسی را تحت‌الشعاع قرار دهد، ضمن اینکه رشادت شهدا ثابت کرد که با وجود همه دسیسه‌های دشمن، ایثارگری با تمام پویایی و وفاداری به آرمان‌های شهیدان، امام شهدا و رهبری امتداد و استمرار دارد. ایثارگری‌های مدافعان حرم نشان داد با وجود اینکه سال‌ها از دفاع مقدس گذشته است اما ایثارگری و شهادت همچنان در جامعه وجود دارد که این امر تکلیف و وظیفه ما را نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران سنگین‌تر می‌کند.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) فرموده‌اند «آمریکا شیطان بزرگ است» و شهدای مدافع حرم درستی این جمله را بار دیگر ثابت کردند، زیرا بر اساس اسناد، داعش ساخته و پرداخته آمریکا بوده و اکنون نیز با راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه به دنبال اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است.

نریمانی با بیان اینکه شهدا و مدافعان حرم زمینه‌ساز وحدت و انسجام نظام شیعه شده و اقتدار و عزت شیعی را به رخ جهانیان کشاندند، افزود: ما برخاسته از مکتب امام حسین (ع) هستیم همان‌طور که در جنگ سوریه نیز صحنه‌هایی از کربلا و عاشورا قابل مشاهده بود. آنچه در مورد شهید حججی رخ داد گواه بر این مدعا و در واقع بازنمایی از صحنه کربلا در قرن معاصر بود.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در زمینه اسناد و وصیت‌نامه شهدا سامانه الکترونیکی راه‌اندازی شده که خانواده‌های شهدای مدافع حرم می‌توانند با کد ملی شهید وارد سامانه شده و هرگونه خاطرات را در قالب سند اسکن کنند تا در مدت کوتاه وصیت‌نامه شهدای مدافع حرم جمع‌آوری شود چرا که وصیت‌نامه‌ها سند معتبری در مورد انگیزه و آرمان حضور شهدا است که جهت تولید و تحلیل محتوا برای کار فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها