پزشکیان در نطق پیش از دستور:

وحدت امت اسلامی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

نائب اول رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که هیچ قدرتی همچون توان جهان اسلام نیست، گفت: مسلمانان وقتی با وحدت و انسجام کامل در مقابل دشمنان ظاهر شوند، قطعا پیروز میدان امت اسلامی خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ - 20November 2018

//به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 29 آبان) به مناسبت هفته وحدت، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر که در ذیل آیه وحدت به آن اشاره شده، از هر مسلمانی دعوت می‌کند که اختلاف و تفرقه میان مسلمانان را برطرف کند.

وی افزود: اگر تفرقه را ادامه دهیم و نتوانیم مشکلات را حل کنیم، باید انتظار هر عذاب بزرگی را از جانب خداوند داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: طبق فرمایش حضرت علی (ع) اختلاف عصیان به خدا است، لذا امیدواریم که آغاز هفته وحدت با باور به آیات و کلام ائمه اطهار آغاز شود و ما با تمام وجود به طرف تحکیم وحدت جلو برویم.

پزشکیان با بیان اینکه وحدت نباید تنها در زبان و گفتار باشد، اما در عمل به اختلاف با یکدیگر بپردازیم و از عدالت‌محوری فاصله بگیریم، اظهار کرد: اگر ما مسلمانان وحدت داشته باشیم هیچ قدرت سلطه‌گری قادر نخواهد بود که چشم طمع به کشور اسلامی داشته باشد و اختلاف و مشکل در جامعه مسلمانان ایجاد کند.

وی گفت: اگر کتاب خدا برای ما دستوری برای اجرا و سعادت و زندگی است، اطاعت از فرمان خدا این است که همه مسلمان‌ها باید به ریسمان خداوند چنگ بزنیم.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر کشورهای اسلامی با یکدیگر وحدت داشته باشند، می‌توانند از مشکلات سربلند بیرون بیایند، خداوند ان‌شاءالله به ما کمک کند تا به آنچه باور داریم عمل کنیم.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها