سردار مهری خبر داد؛

کاهش ۶ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری در سال جاری نسبت به سال ۹۶

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: آمار جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری در شش ماه اول امسال به نسبت سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۱۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ - 20November 2018

کاهش 6 درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری در سال جاریبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «تقی مهری» رئیس پلیس راهور ناجا صبح سه شنبه در همایش ملی ایمنی و ترافیک اظهار داشت: در کشور ما با توجه به گستردگی جغرافیایی و شرایط و امکانات خوشبختانه در دهه‌های گذشته موفقیت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم.

وی ادمه داد: امیدواریم با اقدامات علمی و همکاری دستگاه‌ها شاهد کاهش حوادث رانندگی در کشور باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم انتظامی امین عنوان کرد: ایشان فرمودند که تلاش خود را بیشتر کنید تا حوادث را به حداقل برسانید؛ لذا بر ما تکلیف است که فرامین رهبر انقلاب را در دستور کار خود قرار دهیم.

سردار مهری با بیان اینکه باید سهم نیروی انتطامی، وزارت راه و دستگاه‌ها در حوادث جاده‌ای مشخص شود، گفت: حمل و نقل امروز یکی از مهم‌ترین مسائل است که نقش مهمی در پیشرفت‌های اقتصادی هر کشوری دارد.

وی افزود: در سال ۸۵ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۱۹/۵ درصد متوفی داشتیم. همچنین تعداد کشته‌های حوادث رانندگی از سال ۸۵ تا پایان سال گذشته، ۱۱ هزار و ۳۶۶ تن بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: آمار جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری در شش ماه اول امسال به نسبت سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

سردار مهری گفت: بدون شناسایی عوامل خطرزا و معرفی آن‌ها به جامعه، نمی‌توانیم سوانح ترافیکی را کاهش دهیم. یکی از راه‌ها برای کاهش تصادفات آموزش همگانی و اطلاع رسانی است که خوشبختانه پلیس راهور ناجا در این خصوص با تولیدات فرهنگی، کار‌های خوبی داشته است.

وی ادامه داد: قطعا رانندگی خطرزا باعث می‌شود، سوانح ترافیکی افزایش یابد و درک راننده از خطر می‌تواند عامل مهمی در پیشگیری از تصادفات باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اگر امروز در کشور به حوزه رانندگی توجه نشود، باعث تصادفات زیادی خواهد، افزود: بیش از ۵۱ درصد از کسانی که جان خود را در تصادفات از دست دادند، سنی بین ۲۱ تا ۵۰ سال داشتند.

سردار مهری با بیان اینکه امروز ۹۰ درصد از حمل و نقل‌ها جاده‌ای و تنها ۹ درصد ریلی و هوایی است، خاطرنشان کرد: در سال ۸۵ خودرو‌های کشور ۸ میلیون بود و امروز این آمار در کشور به ۲۱ میلیون خودرو رسیده است که افزایش ۱۴۹ درصدی در این خصوص داشتیم. در حوزه موتورسیکلت در سال ۸۵، شش میلیون موتورسیکلت در کشور بود، اما این آمار در سال ۹۶ به ۱۱ میلیون موتورسیکلت رسید که افزایش ۱۱۶ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد گواهینامه در کشور به ۳۹ میلیون رسیده است، گفت: ۲۸ میلیون نفر گواهینامه فعال دارند و نتیجه می‌گیریم که میزان استفاده از خودرو‌های شخصی رو به افزایش است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه برای کاهش تصادفات باید یک سری موارد در نظر گرفته شود، افزود: استفاده از وسایل نقلیه عمومی، رعایت قانون و مقررات و بازنگری در قانون نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارد.

سردار مهری با بیان اینکه ۸۰ درصد از جانباختگان در درون شهر‌ها عابران پیاده و راکبان موتورسوار هستند، گفت: از سال‌های ۸۵ تا ۹۶ تعداد کشته‌های حوادث رانندگی ۲۴۸ هزار نفر بوده است که ۲۳ درصد از آن‌ها عابران پیاده بودند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از جاده‌های برون‌شهری دوطرفه هستند، بیان کرد: پنج هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور و درون شهر‌ها وجود دارد که باید اصلاح شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه رانندگی با خستگی زیاد و عدم توجه به جلو دلیل ۸۱ درصد از تصادفات فوتی و جرحی است، گفت: سرعت غیر مجاز در جاده‌ها ۲۱ درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سردار مهری ادامه داد: یکی دیگر از عوامل تصادفات، وجود ضعف‌های ایمنی در خودرو است. ۵۵ استاندارد توسط خودروسازان رعایت می‌شود که باید این استاندارد‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسوران بسیار مهم بوده است، گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، ۶۲ درصد از فوتی‌های موتورسورای به دلیل وارد شدن ضربه به سر بوده است که این آمار اهمیت استفاده از کلاه ایمنی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: در تصادفات حدود هفت درصد از جانباختگان در مسیر، ۴۲ درصد در بیمارستان‌ها و ۵۱ درصد در صحنه جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها