در صد و سومین جلسه شورای شهر تهران ارائه شد؛

گزارش افشانی از اقدامات شهرداری طی ۶ ماه گذشته

شهردار تهران اقدامات صورت گرفته در شهرداری طی شش ماه گذشته را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۱۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ - 20November 2018

ایجاد درآمد پایدار در شهرداریبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محمدعلی» افشانی شهردار تهران صبح سه شنبه در یکصد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح عملکرد خود در شش ماه گذشته اظهار داشت: از اعضای شورای شهر تهران تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کردند و توانستیم تا امروز گام‌های موثری در راه مدیریت شهری هدفمند برداریم. همچنین از هیات دولت و مقام معظم رهبری نیز تشکر می‌کنم که به من لطف و عنایت داشتند تا به عنوان شهردار در خدمتشان باشم.

افشانی افزود: در این دوره کوتاهی که در خدمت شهر تهران بودم، شعار «بیاییم با خود و خدای خود عهد کنیم که خدمت به مردم را در اولویت قرار دهیم» در طول خدمت خود این اصل را در سرلوحه کار خود قرار دادم.

وی بیان کرد: اولین قدم برای خدمت به شهر ایجاد آرامش در شهرداری است که لازمه کار برای خدمت بهتر به مردم بود. گام بعدی من این بود که از منابع شهرداری برای سالم‌سازی سیستم استفاده کردم که تمام هزینه‌های شهرداری در سایت این سازمان به‌روزرسانی شد.

شهردار تهران با بیان اینکه نکته مهم در شهرداری ایجاد درآمد پایدار بود که دولت نیز به این موضوع تاکید داشت، افزود: با حمایت وزیر کشور سهم شهرداری‌ها که ۳۳ درصد بود به ۵۰ درصد افزایش یافت که این یک دستاورد بزرگ است.

افشانی عنوان کرد: بدون کار تبلیغاتی و خودنمایی از همان اول با فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جلسه داشتیم و این عزیزان از شهرداری استقبال خوبی داشتند که از این بزرگواران تشکر ویژه دارم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار نفر از پیمانکارانی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان از شهرداری طلب داشتند، ظرف کمتر از شش ماه مطالبات خود را گرفته‌اند.

شهردار تهران در مورد حمل و نقل عمومی نیز گفت: در مدت کوتاهی شش کیلومتر از خط هفت مترو بهره برداری شد که اقدام بسیار بزرگی است؛ همچنین گام بعدی شهرداری، استفاده مردم از دوچرخه‌های مشارکتی است که در حوزه محیط زیست گامی اساسی بود.

افشانی در ادامه سخنان خود گفت: درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان، با کمال تاسف باید بگویم که واقعیت پیگیری شورا و شهرداری با فریبکاری، وارونه جلوه داده شد و در حالی که شورای شهر و شهردار برای اجرای صحیح قانون تاکید داشتند، اما طرف مقابل بیان می‌کرد که شورا و شهرداری می‌خواهند قانون را سوراخ کنند.

وی افزود: هیچ‌کس در شورای شهر و شهرداری با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مخالفتی نداشت. همین قانون شامل شهرداری می‌شود، اما شامل شخص شهردار نمی‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: تنها یک جا و آن هم در زمانی که بسیاری در مجلس گفتند که اگر استفساریه برای همه شهرداران باشد، نمایندگان امضا نمی‌کنند، من حاضر شدم استفساریه برای شهردار تهران انجام شود. در کمتر از ۳ ساعت ۱۴۰ نماینده استفساریه را امضا کردند.

افشانی اظهار داشت: در این زمان نمایندگان از جانب اصحاب ثروت و قدرت تحت فشار بودند و مقاومت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر در مقابل صاحبان ثروت و قدرت ستودنی است.

وی ادامه داد: آن‌هایی که با اجرای قانون شهرداری‌ها برای شخص شهردار مخالفت کردند، آخرین تیر خلاص را به نهاد‌های اجتماعی زدند و به قوانین مشروطیت بازگشتند.

شهردار تهران در پایان گفت: تاسف دیگرم را هم اعلام می‌کنم و آن اینکه حداقل یک نفر حقوقدان را ندیدم که از نظر نمایندگان مردم دفاع کند و تعدادی از حقوق‌دانان هم به مجلس شورای اسلامی رفتند تا بیان کنند که به چه دلیل نباید قانون منع بکارگیری بازنشستگان به شهرداران تعمیم داده شود؛ اما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حرمت آن‌ها حفظ نشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار