حجت الاسلام تقوی:

شکست طرح‌های آمریکا در منطقه/ «وحدت» شعار راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است

رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی گفت: طرح‌های آمریکا در منطقه با شکست روبرو شده است. طرح خاورمیانه بزرگ اجرایی نشد، سوریه تجزیه نشد و داعش و سایر گروه‌های تروریستی نیز با مجاهدت نیرو‌های مقاومت اسلامی به فرماندهی سردار سلیمانی سرنگون شدند.
کد خبر: ۳۱۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ - 20November 2018

شکست طرح‌های آمریکا در منطقه/ وحدت، شعار نظام جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «حجت الاسلام و المسلمین تقوی» رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی در نشست خبری «نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین» با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: «وحدت» شعار راهبردی نظام جمهوری ایران است؛ این واژه ریشه قرآنی و اسلامی دارد و یکی از اصول فکری انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌کند. امام راحل بر محور وحدت توجه و عنایت زیادی داشتند. امام (ره) یکی از محور‌های وحدت امت اسلامی را مساله قدس می‌دانستند؛ چون قدس از ظرفیت بالایی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی برخوردار است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از ابزار‌های وحدت نزدیک کردن فعالان سیاسی سراسر جهان اسلام به یکدیگر است؛ لذا در سی و دومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی از ۴۰ نخبه سیاسی از سراسر جهان دعوت به عمل آمده است؛ چون این افراد از نخبگان جوامع خودشان هستند و قدرت نفوذ و تاثیرگذاری آن‌ها بیشتر است.

رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی با بیان اینکه دشمن درصدد آلوده کردن آب برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی است، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس، روند خاصی پیدا کرده است که همین روند منطقه ما را به چالش کشانده است؛ بنابر این شرایط کنونی ایجاب می‌کرد که از چهره‌ها و فعالان سیاسی برای ایجاد وحدت دعوت شود تا فکر امت اسلامی را به هم نزدیک سازند.

وی در ادامه گفت: طرح‌های آمریکا در منطقه با شکست روبرو شده است. طرح «خاورمیانه بزرگ» اجرایی نشد، نقشه تجزیه سوریه نقش بر آب شد و داعش و سایر گروه‌های تروریستی نیز با مجاهدت نیروهای مقاومت اسلامی به فرماندهی سردار سلیمانی سرنگون شدند.

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه محور مقاومت در سوریه، عراق، یمن، بحرین و لبنان سر افراز است، خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که با گزینه نظامی نمی‌توانند محور مقاومت را تضعیف کنند؛ لذا به دنبال عادی سازی روابط رژیم جعلی صهیونیستی با برخی از کشورهای مرتجع عربی منطقه هستند.

وی گفت: عملکرد ایران در ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان بسیار موثر است؛ چون مسلمانان دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال اسلام ناب محمدی است و هیچ وقت این کشور به دنبال شیعه کردن اهل تسنن نیست. مسلمانان جهان جمهوری اسلامی ایران را متعلق به خودشان می‌دانند؛ لذا تمام گرفتاری‌های جهان اسلام ناشی از شرارت و توطئه‌های آمریکا و متحدان منطقه‌ای است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار