مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی:

اجلاسیه ۷۲ شهید روحانی خراسان جنوبی اول آذرماه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» گفت: اجلاسیه شهدای حوزه و روحانی استان خراسان جنوبی روز پنج‌شنبه اول آذر در حسینیه «جماران» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ - 20November 2018

اجلاسیه 72 شهید روحانی استان پنجشنبه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» مدیر حوزه‌های علمیه استان خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: اجلاسیه شهدای حوزه و روحانی روز پنج‌شنبه اول آذرماه در حسینیه «جماران» با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره ۷۲ شهید طلبه و روحانی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۳ هزار نفر مهمان این اجلاسیه از سطح استان بوده و میهمانانی از شهر‌های «قم» و «مشهد» و «زاهدان» نیز در این مراسم حضور خواهند یافت.

نصیرایی متذکر شد: همچنین در این اجلاسیه بعضی از فضلای حوزوی همچون آیت‌الله «نجم‌الدین طبسی»، آیت‌الله «قاینی» و حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» شرکت خواهند کرد.

وی اعلام کرد: این اجلاسیه روز پنج‌شنبه ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت، همچنین سخنران اجلاسیه حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان و حجت‌الاسلام «حاج صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه خواهند بود.

نصیرایی متذکر شد: ۲ عنوان کتاب روز پنج‌شنبه و ۴ عنوان کتاب دیگر نیز در اجلاسیه نهایی رونمایی خواهد شد.

حل مشکلات جامعه با الگوگیری از شهدا

وی با بیان این‌که در وصیت‌نامه‌ها و سیره شهدا چند موضوع برجسته و پررنگ است، مطرح کرد: ازجمله نکاتی که تاکید شده، این است که ولی فقیه را فراموش نکنید و حرف او را زمین نگذارید.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی تاکید کرد: امروز جوان‌ها و خانواده‌ها اگر می‌خواهند مشکلات‌شان را حل کنند، بهترین الگو و مدل توجه به حرف و پیام شهداست و امروز در جامعه هرکسی باید ببیند چقدر زندگی او با آن‌چه «ولی» جامعه می‌خواهد قابل تطبیق است.

نصیرایی بیان داشت: در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب هرزمان حرف رهبری و ولی فقیه را گوش کردیم پیش رفتیم و هرجا گوش نکردیم همان‌جا دچار مشکل شدیم.

تفکر لیبرالی نمی‌تواند حتی پوشک بچه را تأمین کند

وی عنوان کرد: وقتی تفکر برخی لیبرالی است و از تفکر اسلام ناب بی‌بهره هستند، کار را به جایی می‌رسانند که پوشک بچه را نمی‌تواند تامین کند و یک گوجه فرنگی را نمی‌تواند مدیریت کند و در حداقل‌هایش گیر هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: اخیرا هم گفته‌اند نمی‌توانیم شهر تهران را مدیریت کنیم و باید از خارج مدیر وارد کنیم و این محصول بی‌توجهی به فرمایشات ولی فقیه است.

موشک‌های نقطه زن حاصل تفکر پیروی از ولایت فقیه است

نصیرایی با اشاره به اینکه در عرصه‌های فناوری، موشکی ساخته‌ایم که از فاصله ۲ هزار کیلومتر بلند می‌شود و با ۱۰ متر خطا نقطه‌زنی می‌کند، گفت: این محصول شهدایی همچون «طهرانی‌مقدم» هاست که در زمان زندگی‌شان تمام توجه‌شان این بوده که ولی فقیه از ما چه می‌خواهد.

وی اعلام کرد: اگرچه هنوز بخش اعظم این توانمندی رونمایی نشده است، اما در هفته گذشته گوشه‌هایی از تلاش «طهرانی‌مقدم‌»ها در «فلسطین» نشان داده شد و صهیونیست‌ها را دست‌پاچه کرد و آن‌ها امروز به جایی رسیده‌اند که در مقابل نیرو‌های جهادی «غزه» نتوانسته‌اند مقاومت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی متذکر شد: همه این هزینه‌ها برای این است که به جوانی که جنگ دوران انقلاب و قبل از انقلاب را ندیده است بگوید تنها چیزی که می‌تواند در عرصه بین‌الملل مشکلات شما را حل کند، فقط یک نسخه است و آن نسخه این است که از زبان «ولی» جامعه بیرون می‌آید و آن «مقاومت» است.

نصیرایی اضافه کرد: شهدا خون‌شان را دادند که این پیام را به من و شما برسانند که با عمل به فرامین اسلام ناب است که می‌توان پیشرفت کرد نه با عمل به نسخه‌هایی همچون «اُمانیست» که از دل غرب بیرون می‌آید.

اخلاص عامل پیشرفت در کار‌ها

وی با بیان این‌که شهدا و ایثارگران تفکر و گفتمان مقاومت ولایی دارند و ثابت کردند بن‌بست نداریم، اظهار داشت: شهدا مصداق روایت «من کان لله کان الله له» هستند و ثابت کردند هرجایی با اخلاص و برای خدا قدم گذاشته شود، پیشرفت خواهید کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این پیام جدی شهدا برای نسل امروز است که از حضور آمریکا و صهیونیست‌ها نترسید ما بن‌بست نداریم و در همه عرصه‌ها پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها