مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

گروه‌های جهادی آموزش‌های تخصصی می‌بینند/ افتتاح ۹ پروژه عمرانی در هفته بسیج

«مهدی هنری» با بیان این‌که گروه‌های جهادی را به این سمت می‌بریم که فعالیت تخصصی داشته باشند، گفت: در بحث امداد و نجات با هماهنگی با هلال احمر، مصوب شد آموزش حداقل یک گروه امداد و نجات در هر شهرستان از سطح مقدماتی تا سطوح پیشرفته انجام شود.
کد خبر: ۳۱۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ - 20November 2018

گروه های جهادی آموزش های تخصصی می بینند/ افتتاح 9 پروژه عمرانی در هفته بسیجبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: امسال در یک بازه زمانی ۲۰ روزه، ۱۵ گروه جهادی به مناطق جغرافیایی هدف و مناطق طرح «کرامت» بسیج اعزام می‌شوند.

گروه‌های خدمت‌رسان محله‌محور راه‌اندازی می‌شوند

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان این‌که گروه‌های خدمت‌رسان محله‌محور در حال راه‌اندازی هستند، بیان داشت: گروه‌های خدمت‌رسان در پایگاه‌های بسیج تشکیل و در محلاتی که مستقر هستند، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

هنری با تاکید بر این‌که می‌خواهیم از ظرفیت هفته بسیج برای راه‌اندازی این گروه‌ها استفاده کنیم، یادآور شد: طرح «خادم‌الشهداء» که در هفته دفاع مقدس برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدا انجام می‌شد، در هفته بسیج نیز اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی در این طرح، در طول سال هم مراوداتی با خانواده شهدا خواهند داشت و در هفته بسیج این طرح در یکی دیگر از شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی در هفته بسیج به مناطق محروم، مطرح کرد: از روز ۲۸ آبان اعزام گروه‌های جهادی آغاز شده و به مدت ۲۰ روز و تا اجلاسیه نهایی کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، فعالیت این گرو‌ها ادامه خواهد داشت.

هنری اظهار داشت: در کل کشور ۶ هزار گروه در این ایام به فعالیت خواهند پرداخت که محور این فعالیت‌ها بیشتر در حوزه فرهنگی و بخشی در زمینه عمرانی و پزشکی خواهد بود.

همایش جهادگران و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه با اشاره به این‌که همایش جهادگران و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از جهادگران برگزار می‌شود، گفت: این همایش روز شنبه ۳ آذر‌ماه در سالن «غدیر» بیرجند و با حضور جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: ۲۲۷ گروه جهادی و سطح‌بندی شده که هرکدام منطقه جغرافیایی خاصی را برای فعالیت‌های خود در استان تعیین کرده‌اند، وجود دارد.

رونمایی از سامانه «اطلس جهادی»

هنری اعلام کرد: سامانه کشوری «اطلس جهادی» نیز در این هفته افتتاح خواهد شد که کلیه گروه‌های جهادی و فعالیت‌های‌شان ثبت می‌شود و به‌صورت به‌روز برنامه‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهند و برنامه‌ریزی‌های‌شان برای نقاط خدمت‌رسانی وجود دارد.

وی با بیان این‌که گروه‌های جهادی را به این سمت می‌بریم که فعالیت تخصصی داشته باشند، بیان داشت: در بحث امداد و نجات با هماهنگی با هلال احمر مصوب شد که آموزش حداقل یک گروه امداد و نجات در هر شهرستان از سطح مقدماتی تا سطوح پیشرفته انجام شود.

افتتاح ۹ پروژه عمرانی در هفته بسیج

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ۹ پروژه عمرانی در هفته بسیج در استان، گفت: این پروژه‌ها با اعتبار حدود ۹۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.

هنری خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا امروز ۵ میلیارد تومان در قالب کارگاه‌های اقتصاد مقامتی تخصیص یافته که ۴۸۰ کارگاه شکل گرفته است و هفته بسیج هم چند پروژه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار