رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد؛

استقبال از نمایشگاه پوستر و کاریکاتور «هولوکاست» و «میانمار» در پیاده‌روی اربعین

«مجید کریمیان» گفت: ۲ نمایشگاه تلفیقی پوستر و کاریکاتور از واقعه «هولوکاست» و «میانمار» با ۳۶ پوستر و کاریکاتور در ایام اربعین حسینی در عراق اکران شد.
کد خبر: ۳۱۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ - 20November 2018

برپایی نمایشگاه پوستر و کاریکاتور در پیاده روی اربعینبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «مجید کریمیان» رئیس حوزه هنری استان خراسان جنوبی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲ نمایشگاه تلفیقی پوستر و کاریکاتور از واقعه «هولوکاست» و «میانمار» در ایام اربعین حسینی در کشور عراق اکران شد.

وی با بیان این‌که یکی از اهداف قیام حضرت سیدالشهداء (ع) ماهیت ضدظلم و ضداستکباری ایشان بوده است، افزود: اربعین حسینی باید محلی برای اعاده صدای مظلومین عالم در مقابل مستکبرین و ظالمین عصر حاضر باشد و این نمایشگاه در این زمینه اکران شد.

رئیس حوزه هنری استان خراسان جنوبی، کاریکاتور و پوستر را دارای زبانی بین‌المللی دانست که با تصویر حرف می‌زنند و عنوان کرد: در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی که حضور زائرانی از کشور‌های مختلف را داریم، این نمایشگاه برای بهره‌برداری بیشتر راه‌اندازی شد که مورد استقبال خوب زائران قرار گرفت.

کریمیان متذکر شد: اگرچه بخش اعظمی از مردم مظلوم فلسطین و میانمار اهل سنت هستند، اما براساس بیان مقام معظم رهبری که فرمودند: «امام حسین (ع) فقط به مسلمانان و شیعه تعلق ندارد»، به این موضوعات در اربعین حسینی پرداخته شد.

وی تاکید کرد: این آثار شامل ۳۶ پوستر و کاریکاتور از آثار هنرمندان کل کشور است که توسط حوزه هنری خراسان جنوبی چاپ و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی اضافه کرد: این نمایشگاه در خیابان «صاحب الزمان» شهر «کاظمین» و مقابل حرم امامین کاظمین برپا شد که بازدیدکنندگان با دیدن طرح‌های مختلف، سوالاتی را مطرح کرده و عوامل اجرایی به آن‌ها پاسخ دادند.

کریمیان با بیان اینکه در عمود ۷۹۹ و در مقابل موکب لبنانی‌ها نیز این نمایشگاه برپا شد، یادآور شد: ۲ نفر از برادران لبنانی و عراقی با زبان عربی به ارائه توضیحاتی در خصوص این نمایشگاه به بازدیدکنندگان پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: تیم پزشکان لبنانی مستقر در موکب لبنانی‌ها، زائرینی که در مسیر پیاده‌روی بودند و مبلغینی از کشور عراق و لبنان از جمله بازدیدکنندگان بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها