مراسم شب خاطره شهیدان «زین‌الدین» در قم برگزار شد

مراسم شب خاطره شهیدان «مهدی و مجید زین‌الدین» با حضور مادر این شهیدان گرانقدر و جمعی از خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان لشکر 17 در دوران دفاع مقدس در خانه موزه شهیدان زین‌الدین در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ - 21November 2018

مراسم شب خاطره شهیدان مهدی و مجید «زین‌الدین» در قم برگزار شدبه گزارش دفاع مقدس از قم، «زینب اسلام دوست» مادر شهیدان «مهدی و مجید زین‌الدین» در مراسم شب خاطره قم طی سخنانی اظهار داشت: مهدی رتبه برتر کنکور در رشته پزشکی را به دست آورد اما از فرمان امام خمینی تبعیت کرد و به جبهه‌های حق علیه باطل رفت.

سردار «عباسعلی فرزندی» همرزم شهید زین‌الدین نیز گفت: اصل حیات واقعی از منظر آموزه‌های اسلامی حرکت در مسیر رضای الهی است و یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهیدان مجید و مهدی زین‌الدین تبعیت از ولی خدا بود.

وی تصریح کرد: باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد چرا مهدی زین‌الدین به این مقام رسید که علت آن این بود که مادر شهید مهدی زین‌الدین بدون تلاوت آیات قرآن کریم به فرزندش شیر نداد.

فرزندی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید زین‌الدین افزود: شهید زین‌الدین هیچگاه نماز شب خود را ترک نکرد، آیت‌الله دیباجی در مراسمی که علما حضور داشتند گفت که «شهادت می‌دهم نماز شب شهید زین‌الدین ترک نشد».

وی عنوان کرد: شهید زین‌الدین هنگامی که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت در یکی از شب‌ها که باران به‌شدت می‌بارید از خواب بیدار شد و وضو گرفت تا نماز شب خود را بخواند و هیچگاه از نماز شب غافل نمی‌شد.

همرزم شهید زین‌الدین ابراز داشت: شهید زین‌الدین ۲۳ ساله بود که فرمانده لشکر شد که از شجاعت و تواضع بی‌نظیری برخوردار بود.

وی با بیان اینکه شهید مهدی زین‌الدین جامع‌نگر و کلان‌اندیش بود ادامه داد: همراه با شهید صادقی و شهید شیخ‌حسنی و شهید زین‌الدین در جلسه‌ای حضور داشتم که مهدی تحلیل‌های خود را بیان کرد و یکی از مسئولان در آن جلسه گفت: «شرایط کشور ویژه است» و مهدی به وی گفت: «ما آمدیم به شما بگوییم وضعیت جبهه چگونه است تا شما تکلیف خود را بدانید».
 
سردار حسین کاجی راوی دفاع مقدس نیز گفت: شهید زین‌الدین که به این مقام رسید چون در زندگی خود تنها رضای الهی را مدنظر قرار می‌داد؛ رزمندگان به دلیل اخلاق بسیار خوب شهید زین‌الدین به وی علاقه‌مند بودند و محبوبیت بسیار زیادی داشت.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: پس از 34 سال از شهادت زین‌الدین هنوز یاد و خاطره این شهید عزیز در جامعه وجود دارد، شهید مهدی زین‌الدین از خواب و آسایش خود می‌زد و در جبهه‌ها همه توجه و حواسش به عملیات و مقابله با دشمن بود.

وی با بیان اینکه شهید زین‌الدین مدیریت جهادی داشت، تصریح کرد: جوانان باید خاطره شهدا را بخوانند و برای برطرف کردن مشکلات کشور با نگاه و مدل شهید زین‌الدین عمل کرده تا زمینه برطرف کردن مشکلات کشور فراهم شود.

راوی و فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: شهید زین‌الدین از خواب خود می‌زد تا مشکلات کشور برطرف شود، مسئولان باید همانند شهید زین‌الدین باشند و مهم‌ترین دغدغه آن‌ها برطرف کردن مشکلات جامعه باشد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی عنوان کرد: شهید ندرلو از افرادی بود که در جوانی خلاف کرده بود، اما متحول شد و در جبهه حضور پیدا کرد، شهید زین‌الدین از وی حمایت کرد و در صحنه نبرد نابرابر در خیبر باقی ماند تا به شهادت رسید.

راوی و فرمانده دفاع مقدس با اشاره به ارزش و اهمیت شهدا و لزوم الگوگیری از آن‌ها تصریح کرد: یکی از دخترانی که هیچ اعتقادی به شهدا نداشت در اردوی دانشجویی به قم آمد و در گلزار شهدا حضور پیدا کرد و هنگامی که بر مزار شهید زین‌الدین حضور پیدا کرد متحول شد و مسیر زندگی‌اش تغییر کرد.

کاجی عنوان کرد: شهید باقری ژنرال 26 ساله‌ای بود که گفت من در جبهه‌ها انسان بی‌نظیری را پیدا کردم که شهید زین‌الدین بود، عملیات فتح المبین و آزادی خرمشهر مدیون شهید زین‌الدین است که باید برای مردم گفته شود.

راوی و فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: مجید زین‌الدین که برادر شهید مهدی زین‌الدین بود قصد داشت گمنام بماند و گمنام هم شهید شود و به آرزوی خود رسید هیچ گاه مجید با مهدی عکس نگرفت و به هیچ کسی نمی‌گفت که برادرم فرمانده است.

این مراسم با شعرخوانی و اجرای محمد غفاری مسئول دفتر پایداری حوزه هنری قم همراه بود؛ مراسم مذکور همزمان با سی و چهارمین سالروز شهادت مهدی و مجید زین الدین و به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری استان و مشارکت حوزه هنری استان قم برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار