مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

امروز برخی شهیدهراسی را ترویچ می‌کنند/ شهدا دارند با چرا مواجه می‌شوند

«حجت‌الله ناصرپور» با اشاره به این‌که امروز عده‌ای دارند شهید هراسی می‌کنند و می‌گویند چرا از مرگ و مردن و شهادت حرف می‌زنید؟، گفت: امروزه از ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی گذشته است، امروز برخی شهیدهراسی را دنبال خودشان دارند یدک می‌کشند و ترویج می‌دهند.
کد خبر: ۳۱۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ - 24November 2018

تبعیت از ولی فقیه برآمده از گفتمان دینی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس شهرستان «الشتر» اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس چیزی نیست جز ارزش‌های بسیار زیبای گفتمان دینی و مردم‌سلاری دینی و ارزش‌های که در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تثبیت شدند.

وی با بیان این‌که بالاترین ارزش خداباوری و خودباوری است، گفت: شاخص‌ترین ارزش‌ها، ایثار و شجاعت هستند که ما را از بحران هشت سال دفاع مقدس عبور دادند و امروز هم ما را از بحران‌های اقتصادی، سیاسی و معیشتی و رفاهی عبور خواهند داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان افزود: مصداق بسیجیان را در آیه‌ای از کلام وحی می‌توان پیدا کرد که خداوند تبارک و تعالی در آن آیه می‌فرمایید: «ای مومنین، شما اگر از مسیر خدا خارج شوید و اگر از مسیر حق فاصله بگیرید، در آینده خیلی دور خدا قومی را خواهد آورد و خلق خواهد کرد که آن قوم خدا را دوست دارند و خدا هم آن‌ها را دوست دارد و آن‌ها کسانی هستند که در راه خدا مجاهدت می‌کنند و از هیچ‌گونه وسوسه دیگران و اخلال فکری، اختلال ذهنی نه می‌هراسند و نه تحت تأثیر قرار می‌گیرند».

ناصرپور با بیان این‌که بسیج دارای عنصر معرفت و بصیرت است، عنوان کرد: بسیجی راه را بلد است و در محیط‌هایی که آلوده و غبارآلود است، راه درست را پیدا می‌کند و در راه خدا و در صراط مستقیم که صراط ولایت است قدم برمی‌دارد.

وی بسیج را عنصر انسجام‌بخش و وحدت‌بخش در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: بسیج عنصری است که می‌تواند پایه‌های امنیت نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند و معرّف حضور واقعی مردم برای ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان و کسانی که در هشت سال دفاع مقدس با لباس بسیجی اعم از ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی حضور داشتند، تصریح کرد: بایستی همیشه جهاد کشاورزی را ستود و این سنگربانان بی‌سنگر و این محافظان نظام که خودشان سنگر نداشتند، ولی برای دیگران سنگر می‌ساختند را ستایش کرد.

ناصرپور با بیان این‌که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک ارگان دولتی و مردمی است، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از فعالیت‌های بنیاد مردمی است و ۱۵ درصد هم در چارچوب نیرو‌های مسلح صورت می‌گیرد.

وی وظیفه مسئولین و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مقابله با چهار خطر تضعیف، تحدید (محدود کردن)، تحریف و تخریب ارزش‌های دفاع مقدس دانست و یادآور شد: وظیفه ما حفظ ارزش‌های حاصل از خون شهداست که اگر یک محقق علوم اجتماعی، علوم فرهنگی و علوم سیاسی در همه ابعاد بخواهد یک تحقیق و یک بررسی را انجام دهد، شاید بتوان حدود ۲۰ تا ۲۵ نوع ارزش که به یُمن انقلاب اسلامی و به یُمن هشت سال دفاع مقدس جلوه پیدا کرد، با یک جامعه آماری هدفمند قوی آن‌ها را تبین کند.

ناصرپور اظهار داشت: ارزش‌هایی که در دوران دفاع مقدس حاصل شد، بعد از حکومت امیرالمومنین (ع) و بعد از عاشورای حسینی هیچ‌وقت فرصت بروز و ظهور را پیدا نکرده بودند؛ لذا ما به قیمت خون بهای شهدای عزیزمان، این ارزش‌ها را جلوه دادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان این‌که ملت و مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس شهدای فراوانی را تقدیم اسلام کردند، افزود: امروزه عده‌ای دارند تلاش می‌کنند که رزمندگان دوران دفاع مقدس را تخریب کنند و شخصیت‌شان را یک جور دیگری جلوه دهند.

وی با اشاره به این‌که امروز عده‌ای دارند شهید هراسی می‌کنند و می‌گویند چرا از مرگ و مردن و شهادت حرف می‌زنید؟، ادامه داد: امروزه از ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی گذشته است، امروز برخی شهیدهراسی را دنبال خودشان دارند یدک می‌کشند و ترویج می‌دهند.

ناصرپور با تأکید بر این‌که شهدا پرپر شدند تا امروز امنیت پایدار در این کشور برقرار شود، بیان کرد: امروز داریم به جایی می‌رسیم که شهدای ما هم دارند با چرا مواجه می‌شوند؛ لذا ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دنبال این هستیم تا مقابل کسانی که رزمندگان عزیز را تخریب می‌کنند بایستیم و توطئه‌شان را خنثی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: یک خطر دیگر هم خطر تحدید (محدود کردن) است و عده‌ای دانسته یا ندانسته دارند تلاش می‌کنند که بگویند دوران دفاع مقدس همان بود که گذشت و می‌گویند امروز دیگر ما جنگی نداریم، در صورتی‌که چهره‌ جنگ هر روز دارد تغییر می‌کند و دشمن یک زمانی اول با توطئه‌های ضدانقلاب شروع کرد بعد یک دشمن را بر علیه این نظام نوپا با پشتوانه ۴۳ کشور و ۴۴۵ شرکت چندملیتی برعلیه ما برانگیخت و این جنگ، امروز هم ادامه دارد.

وی با بیان این‌که امروز ما در نبرد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم و ستون پنجم برای به نتیجه رساندن این جنگ فعال است، تصریح کرد: جوانان ما امروزه دارند از ارزش‌های انقلاب ناآگاه می‌شوند و آگاهی‌شان نسبت به ارزش‌های «لیبرالیسیم» غربی بیشتر می‌شود که این‌ها حاکی از ضعف کار ماست که دشمنان می‌خواهند این ارزش‌ها را بی‌ارزش و محدود به همان دوران کند.

ناصرپور با اشاره به این‌که ما امسال، سال بسیار عزیزی داریم؛ چرا که چهلمین سال درخشش انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، خاطرنشان کرد: این انقلاب اسلامی دستاورد‌هایی را برای مردم ایران به همراه داشته است که اولین دستاور آن، این است که استبداد را بعد از ۲ هزار و ۵۰۰ سال از این سرزمین برداشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، استقرار نظام سیاسی بر اساس گفتمان دینی، مردم سالاری دینی و تبعیت از ولی فقیه برآمده از گفتمان دینی را از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: خدا را شاکریم که مسیر ولایت همان مسیری است که امام خمینی (ره) ترسیم کرده است و براساس همان گفتمان و همان وضعیت دارد به جلو می‌رود.

وی کسب استقلال و آزادی و تلاش برای عملی کردن شعار «نه شرقی و نه غربی» را از دستاورد‌های مهم انقلاب دانست و یادآور شد: با وجود همه تهدیدات که پیرامون ما وجود دارد، امروزه امنیت پایدار داریم.

ناصرپور در پایان خاطرنشان کرد: آن‌چه که باعث شد جمهوری اسلامی این دستاورد‌ها را به دست بیاورد، استحکام رابطه مردم با مسئولین است؛ همان‌طور که امام راحل با مردم ارتباط داشت و باعث شد از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی سرافرازانه عبور کنیم و رمز آن هم تبعیت مردم از امام و اعتماد امام به مردم بود و این یک سرمایه اجتماعی بود که ان‌شاءالله مردم و مسئولین ما هم همان سرمایه اجتماعی را تولید کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار