دریادار خانزادی در نشست خبری عنوان کرد؛

رونمایی «ناوشکن سهند» و «زیردریایی فاتح» در هفته آینده

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز با توانمندی جوانان کشور موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌ایم و با توانایی این جوانان در هفته آینده ناوشکن کاملا بومی با ظرفیت بالاتری از «جماران» و همچنین اولین زیردریایی ساخت جوانان ایرانی رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ - 21November 2018

خانزادیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح چهارشنبه در نشستی خبری که به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و هفته بسیج اظهار داشت: طی ۴۰ سال گذشته و ۴۰ سال حرکت پر افتخار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، رسانه‌ها همواره این افتخارات را به جهانیان انتقال دادند.

وی ادامه داد: هفتم آذر روز خلق افتخارات بسیاری بود و در روزهای آغازین تهاجم دشمن بعثی به ایران، حماسه ماندگاری خلق و طومار نیروی دریایی رژیم بعثی در هم پیچیده شد و دشمنان دیگر حرکتی در دریا نداشتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: قطع وابستگی به برکت انقلاب اسلامی آغاز شد. قطع این وابستگی در اوایل مشکل بود و در شرایط سختی که می‌خواستیم روی پای خود بایستیم، جنگ تحمیلی شروع شد؛ اما دیدیم که در طول دفاع مقدس در عرصه دریا و زمین دفاع ۳۴ روزه تکاوران دریایی در خرمشهر، استراتژی دشمن را بر هم زد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال این بوده که با تحریم جلوی پیشرفت‌های ایران را بگیرد، افزود: امروز با توانمندی جوانان کشور موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌ایم و با توانایی این جوانان در هفته آینده ناوشکن کاملا بومی سهند با ظرفیت بالاتری از جماران و همچنین اولین زیردریایی ساخت جوانان ایرانی (زیردریایی فاتح) رونمایی خواهد شد که دشمن را غافلگیر خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس ۱۰ هزار فروند کشتی اسکورت شد، خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس علاوه بر اسکورت کشتی‌های نفت‌کش ایرانی توانستیم خطوط مواصلاتی دشمن را قطع کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: در طول دفاع مقدس با توجه به اینکه اقتصاد ما بر پایه نفت بود، هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم.

دریادار خانزادی ادامه داد: در زمانی که جنگ به اوج خود رسید، برای قطع وابستگی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر افتتاح شد. این دانشگاه افرادی را تربیت می‌کند که امروز در رده‌های نیروی دریایی در حال فعالیت هستند.

فرمانده نداجا اضافه کرد: در دهه ۷۰ و بعد از دفاع مقدس اولین زیردریایی‌ها از وارد کشور شد و این موجب شد که فرهنگ بکارگیری زیردریایی وارد کشور شود.

وی افزود: در آن زمان سرآغاز ساخت زیردریایی در کشور ما بود و جوانان ما با دانش، تخصص، آگاهی، توانایی و فناوری‌های موجود در کشور به بلوغ و خودباوری رسیدند و توانستند در این حوزه وارد شوند. خوشبختانه با توانمندی جوانان کشور توانستیم زیردریایی کلاس سبک «غدیر» را بسازیم و به نیروی دریایی ملحق کنیم. طی هفته آینده نیز یک فروند زیردریایی کلاس سبک به ناوگان نیروی دریایی جنوب ملحق خواهد شد.

امیر خانزادی افزود: امروز امنیت در دریای خزر برقرار است و ناو‌ها، کشتی‌ها و ناوشکن‌های ساخته شده در کشور، در این آب‌ها حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانمندی‌های دفاعی برای کشور ما آن‌قدر اهمیت دارد که برای افتتاح ناوشکن «جماران» در سال ۸۸ مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه ساخت تجهیزات دفاعی و نظامی هیچ‌گونه وابستگی نداریم، عنوان کرد: این توانمندی به برکت انقلاب اسلامی است. امروز ما با حضور در خلیج عدن، تنگه هرمز و دریای خزر توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی می‌کنیم.

دریادار خانزادی ادامه داد: امروز برای برقراری امنیت در دریا‌ها و خطوط آبی جمهوری اسلامی ایران بخصوص در اقیانوس هند نیازمند کمک هیچ کشوری نیستیم و نیروی دریایی ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

فرمانده نداجا گفت: امروز به خودکفایی رسیده‌ایم و می‌توانیم تجهیزات دفاعی و نظامی کشورمان را به تمامی جهان صادر کنیم.

وی تصریح کرد: امروز نیروی دریایی نقش‌های بسیاری در عرصه‌های نظامی، سیاسی، پلیس دریا، مقابله با دزدان دریایی و مردم‌یاری دارد و آماده کمک‌رسانی به مردم است.

این مقام ارشد نظامی در ادامه گفت: ما در دیدار‌هایی که با فرماندهان کشور‌های گوناگون داشتیم، برای همکاری در حوزه‌های آموزشی و عملیاتی رایزنی کرده‌ایم که در این راستا قصد داریم در سال آینده نخستین رزمایش مشترک مقابله با دزدان دریایی را در قالب اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی اقیانوس هند برگزار کنیم.

امیر خانزادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحریم‌هایی که وجود داشت، پیشرفت‌های زیادی داشته و امروز پرچم ایران در دنیا به اهتزاز درآمده است، افزود: امروز پرچم دشمن و استکبار در کشور‌های مختلف زیر پای مردم است و پرچم ایران همواره به اهتزاز درآمده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص تعمیر و نگهداری ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها افزود: علی‌رغم تحریم‌ها هیچ‌گونه وابستگی به خارج نداریم و نگهداری و تعمیر امروز در کشور خودمان صورت می‌گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه نیروهای دریایی سپاه و ارتش ید واحده هستند، گفت: این دو نیرو امروز دوشادوش هم با تهدیدات مقابله می‌کنند و هرچه جلو‌تر می‌رویم با هم هماهنگ‌تر می‌شویم.

امیر خانزادی در خصوص کار‌های صورت گرفته در سواحل مکران نیز عنوان کرد: مکران حرکت شتابانی در مسیر پیشرفت دارد و حرکت خوبی در مجموعه نیروی دریایی، دولت و بخش خصوصی برای پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها