سردار غیب پرور در صحن علنی مجلس:

حفظ منافع ملی اصل اساسی بسیج / تشکیل گروه‌های جهادی معجزه انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حفظ منافع ملی، همگرایی و انسجام مردم را در بسیج، اصل اساسی دانسته و آن را متعلق به همه مردم می‌دانیم.
کد خبر: ۳۱۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ - 21November 2018

//به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در صحن علنی مجلس شورای اسلامی،  اظهار داشت: حضورم در جمع نمایندگان ملت توفیق و افتخار بزرگی است، چرا که اکثر نمایندگان مجلس با فرهنگ بسیج آشنا بوده و تعداد زیادی از آنها عضو آن هستند.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج تصریح کرد: رهبر انقلاب فرموده‌اند که بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است، بنابراین با توجه به این فرمایشات فرماندهی کل‌قوا به نظر می‌رسد که اعتلای بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نیاز مبرم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دورانی در بسیج آغاز شده که این دوران به تأسی از فرمایشات فرمانده معظم کل‌قوا به دوران اعتلای بسیج نامگذاری شده است.

وی افزود: در بسیج کاری را دنبال می‌کنیم که قبل از آن از اثربخش بودن آن مطمئن باشیم. اگر اثر کار را در کف جامعه نبینیم کار نمی‌کنیم. این اثرگذاری منطبق بر نیازهای جامعه و انقلاب اسلامی است و کارها را در بسیج جهادی انجام می‌دهیم . در بسیج حفظ منافع ملی، همگرایی و انسجام مردم را اصل اساسی دانسته و آن را متعلق به همه مردم می‌دانیم.

غیب پرور ادامه داد: این شجره طیبه متعلق به انقلاب اسلامی است و هر کسی که دلداده نظام و رهبری باشد، لاجرم بسیجی است. میزان و محک، دلدادگی به آرمان های انقلاب، رهبر انقلاب، راه شهیدان و منافع ملی است و خوشحالیم که بگوییم 80 میلیون بسیجی در کشور داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه های بسیج در هفت سر فصل، تصریح کرد: در سراسر کشور 152 هزار رده بسیج داریم که گسترده‌ترین شبکه مردمی است و در بخش های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ، کاهش آسیب های اجتماعی، علم و فناوری، کمک به زیرساخت ها و دفاعی و امنیتی فعالیت داریم.

وی ادامه داد: در حیطه مهارت‌افزایی 25 هزار طرح خرد و خانگی با اشتغال حدود 50 هزار نفر انجام شده، همچنین 8 هزار طرح کوچک محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کشور توسط قاطبه بسیجیان اجرایی شده است؛ یکی از برکات انقلاب اسلامی گروه‌های جهادی است، چرا که معجزه می‌کند، به عبارت دیگر جوانان بی‌ادعا و بی‌هیاهو در اقصی‌نقاط کشور به اردوهای جهادی اعزام شده‌اند.

سردار غیب پرور با اشاره به فعالیت های بسیج در کشور گفت: در بخش های مدرسه‌سازی، پروژه‌های عمرانی، خانه‌های بهداشت، اوقاف، حسینیه‌ها و کتابخانه‌های سراسر کشور  و نقاطی که فوق‌العاده صعب‌العبور هستند، کارهای مفیدی انجام داده‌ایم، محدوده‌ای در شهرستان دزفول از نقاط فوق‌العاده محروم است و نیروهای بسیج در این منطقه اقداماتی انجام داده‌اند که در طول 30 الی 40 سال گذشته واقعا بی‌نظیر بوده است.

وی اظهار کرد: موضوع کمک به کشاورزی کشور نیز جزء اقدامات بسیج است، به عنوان مثال ما قریب به 39 هزار روستا داریم که در طی یک  سال اخیر 8 هزار روستا را هدف قرار داده‌ایم و با در نظر داشتن 5 محصول مهم و در گام بعدی 30 محصول هدف خود را پیگیری می‌کنیم.

رئیس بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه زلزله کرمانشاه حادثه دلخراشی بود، تصریح کرد: باید به عواطف و احساسات مردم درود فرستاد، چرا که هر وقت هموطنانمان آسیب می‌بینند خیزش مردم را به وضوح مشاهده می‌کنیم، حال شما حادثه آتش‌سوزی کالیفرنیا را ببینید آنجا چقدر مردم در حمایت از آسیب دیدگان نقش دارند. ما با پوشش دادن 300 روستا و نصب 7 هزار کانکس سعی کرده‌ایم که در حمایت از محرومان ایفای نقش کنیم و خدا را شاکریم که از هزار واحد مسکونی که تا امروز جزء تعهد ما بوده، 700 عدد آن را تحویل داده‌ایم.

سردار غیب پرور با اشاره به تولید 300 فیلم و مستند در یک سال گذشته اظهار داشت: یکی از جلوه‌های این مستند جشنواره فیلم مقاومت است که برای اولین بار از اروپا، آمریکای لاتین، شرق آسیا و روسیه اثر دریافت کرده‌ایم. 90 هزار آلبوم شهدا به همراه 3 هزار دقیقه انیمیشن و برگزاری جشنواره تئاتر و هنرهای تجسمی از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار