بیانیه سازمان بسیج حقوقدانان پیرامون اوضاع یمن؛

حقوقدانان بسیجی سیستان و بلوچستان جنایات بیشمار علیه مردم یمن را محکوم کردند

جمعی از حقوقدانان بسیجی در بیانیه ای جنایالت آل سعود علیه مردم یمن را محکوم کردند
کد خبر: ۳۱۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ - 21November 2018

به گزارش دفاع پرس از زاهدان، جمعی از حقوقدانان بسیجی در بیانیه ای جنایالت آل سعود را محکوم کردند، در این بیانیه آمده است:
 
پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید:
«هرکسی صدای مسلمانی را که فریاد می‌کندای مسلمانان به فریاد من برسید بشنود و او را کمک نکند دیگر مسلمان نیست.»

چند سالی است که یهودی صفتان سعودی و اماراتی در سایه سکوت خیانت بار سازمان ملل و نهاد‌های حقوق بشری با تاختن به کشور مسلمان یمن ضمن به شهادت رساندن و به خاک و خون کشاندن عده زیادی از زنان، مردان، کودکان و خردسالان جنایتی بزرگ علیه بشریت رقم زده اند.

سفاکان عربستان سعودی به هیچ یک از تعهدات بین المللی و حقوق بشری پایبند نبوده و به طرق مختلف و با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل نسبت به قتل عام انسانی در یمن مشغول هستند و هر روز سندی دیگر از جنایات خود در پیش روی جهانیان رو می‌کنند و قدرت‌های پوشالی غربی و پادو‌های عربی آنان نظاره گر این خباثت بوده و دم بر نمی‌آورند.

برابر ماده ۲۳ کنوانسیون چهارم ژنو، دولت متعهد موظف است به مجموعه‌های دارویی و غذایی اجازه‌ی عبور دهد که متاسفانه دولت عربستان سعودی از این امر ممانعت نموده و بحران انسانی در یمن مسلمان به وجود آورده است.

از دیگر جنایات رژیم سعودی تخریب زیرساخت‌های اقتصادی، بیمارستان ها، مدارس و ... می‌توان برشمرد که بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی این گونه اعمال به منزله‌ی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

در این شرایط حساس حقوقدانان بسیجی سیستان و بلوچستان ضمن محکوم نمودن این جنایت بیشمار علیه مردم مظلوم و ستم دیده یمن معتقدند.

سازمان‌های مدعی حقوق بشری و سازمان‌های منطقه‌ای در قبال این جنایات علیه مردم مظلوم یمن سکوت مصلحتی خود را شکسته و موضع قاطعی بگیرند و از توسل به زور توسط عربستان علیه تمامیت ارضی یمن ممانعت به عمل آورده و از سازمان‌های بین المللی قضایی نیز می‌خواهد که از صرف نظر ااز سیاسی بازی با سرعت و دقت نسبت به این جنایات جنگی رسیدگی نمایند.

سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان
 
انتهای پیام/
 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار