رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع منطقه فارس؛

برگزاری همایش بین‌المللی «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای»

حجت‌الاسلام «کاظم یاربیگی» با بیان اینکه بیش از 60 دانشگاه و مرکز علمی و پژوهشی و مراکز حوزوی در همایش «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای» مشارکت دارند،گفت: امسال این برنامه را در قالب 8 پیش همایش برگزار کردیم و همایش پنجم را در آینده بصورت بین‌المللی برگزار می‌کنیم.
کد خبر: ۳۱۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ - 21November 2018

همایش بین‌المللی «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای» برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از شیراز به نقل از روابط عمومی صنایع الکترونیک شیراز امروز(چهارشنبه) چهارمین همایش «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای» برگزار و سخنرانی آن به‌صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه‌های پیام‌نور تمام استان‌های کشور  پخش شد.

حجت‌الاسلام «کاظم ‌یاربیگی» رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس در این همایش اظهار داشت: این همایش، چهارمین پیش همایش تبیین اندیشه‌های امام خامنه‌ای است که امسال برای نخستین بار به‌صورت برون‌سازمانی برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال این همایش را در قالب 8 پیش همایش برگزار کردیم و همایش پنجم را در یکسال و نیم آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌کنیم.

یاربیگی با بیان اینکه بیش از 60 دانشگاه و مرکز علمی و پژوهشی و مراکز حوزوی در این همایش مشارکت دارند، گفت: 30 هزار و 98 نفر در این همایش شرکت کردند و 2 هزار 371 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی افزود: مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش، گفتمان‌سازی اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای و تعریف و تبیین این اندیشه‌ها به زبان علم رایج دنیا در راستای نیل به علم تمدن نوین اسلامی و تحقق الگوی پیشرفت است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس نظریات و سخنان رهبران و اشخاص برجسته دنیا پیرامون شخصیت و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: وقتی به این نظریات نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ما در زمینه تبیین اندیشه‌های معظم‌له کم کاری کرده‌ایم.

یاربیگی تأکید کرد که تمام علما، اساتید، دانشجویان و هر طیفی وظیفه دارد بیانات رهبر معظم انقلاب را استخراج کرده و آن‌ها را به صورت علمی تئوریزه کنند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «رژیم غاصب صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید» و همچنین «روزی می‌رسد که ترامپ مرده و خوراک مور خواهد شد اما انقلاب اسلامی با اقتدار پابر جا خواهد ماند» و «به نتیجه مذاکرات خوش‌بین نیستم» گفت: همه این‌ اندیشه‌ها باید به خوبی تبیین شوند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید مقاومت کنیم، مقاومت هزینه دارد اما هزینه سازش بیشتر است در حالی که عده‌ای می‌گویند باید سازش کنیم و چاره‌ای نداریم و این مسئله هزینه سنگینی برای ما دارد و این‌ها نشان از عدم آشنایی کافی با اندیشه‌های رهبری است.

یاربیگی با بیان اینکه نقطه اوج و کانون اندیشه مقام معظم رهبری ایجاد تمدن نوین اسلامی است، گفت:‌ تمدن غربی شکل گرفته بر پایه علوم انسانی است اما امروز مشاهده می‌کنیم وقتی در میان برخی از دانشجویان و اساتید از قرآن و سخنان اهل بیت(ع) می‌گوییم می‌گویند حرف علمی بزنید؛ چرا ما نتوانیم مبانی دینی خود را استخراج کنیم.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس بیان کرد:‌ ما علاوه بر تهاجم اقتصادی، استعمار فر هنگی و سیاسی، دچار استعمار علمی هم شده‌ایم که نتوانستیم از تمدن خود در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم در جهت شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی حرکت کرده و چارچوب‌های آن را تعریف کنیم، گفت: ما در این زمینه حتی می‌توانیم نظریات بین‌المللی ارائه دهیم.

یاربیگی بیان کرد: اندیشه‌های دفاعی، تنها استفاده از موشک و ادوات نظامی نیست و مردم باید باور کنند که ما نیاز به اقتدار دفاعی و موشکی داریم و اگر این باور میان ما نباشد، عده‌ای می‌گویند دنیای موشک‌ها تمام شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار