سردار میرزایی در افتتاحیه جشنواره ملی فانوس:

خلیج فارس صحنه باشکوهی از رشادت‌های شهداست

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: جنگ تحمیلی تمام شده اما دفاع مقدس تمام نشده، چراکه خلیج فارس و تنگه هرمز همواره شاهد حضور نامبارک استکبار بوده است.
کد خبر: ۳۱۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ - 21November 2018

خلیج فارس صحنه باشکوهی از رشادت‌های شهداستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار حبیب‌الله میرزایی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فانوس که شامگاه سه‌شنبه (۲۹ آبان‌ماه) در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: شهیدان هنرمندان واقعی هشت سال دفاع مقدس بودند که هنرمندانه در این سال‌ها درخشیدند و چراغ راه ما و نسل‌های آینده شدند.

وی گفت: استان هرمزگان هنرمندان برجسته‌ای زیادی دارد که فعالیت‌های مهمی در سطح ملی انجام داده‌اند. جشنواره فانوس موجب ارتقا سطح هنر هرمزگان خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جنگ ناخواسته‌ای برنامه تحمیل شد و دشمنان این ملت در ارزیابی خودشان فکر می‌کردند ما در ضعیف‌ترین حالت خود قرار داریم و با تمام قوا به کشورمان هجوم آوردند تا این انقلاب را از روی زمین محو کنند اما غافل از اینکه با سد محکم امام (ره) و امت روبرو خواهد شد.

سردار میرزایی ادامه داد: ملت ایران از همه اقشار به ندای امام (ره) پاسخ دادند و هشت سال درخشیدند و برای نسل‌های آینده الگو شدند. حاصل این جانفشانی‌ها شهدا بودند. هرمزگان با این تفاوت در دفاع از کشور حضور داشت که در چند جبهه درحال جنگ بود.

وی عنوان کرد: شهدای بزرگی در این استان حضور دارند که همزمان با دریا درگیر دشمنی سرتا پا مسلح بودند. جنگ تحمیلی تمام شده اما دفاع مقدس تمام نشده چون خلیج فارس و تنگه هرمز به واسطه عبور انرژی جهان همواره شاهد حضور نامبارک استکبار بوده است که هر لحظه آبستن حوادثی است و اگر حضور قدرتمند نیروهای ما نباشد دشمن تا دندان مسلح ما را تهدید خواهد کرد و حضور ما بازدارندگی ایجاد می‌کند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان اظهار داشت: در دفاع مقدس پس از کسب پیروزی‌های متعدد، ناگهان آمریکا وارد صحنه شد ودرگیر شد و آنجا بود که شهدای زیادی از ارتش، سپاه و نیروهای مردمی به عروج رسیدند.

سردار میرزایی گفت: خلیج فارس صحنه باشکوهی از رشادت‌های شهداست. هنرمندان با نگاه هنرمندانه می‌توانند ظلم‌های استکبار را نشان دهند. خلیج فارس سند مظلومیت مردم ایران و ددمنشی آمریکاست. آنجا که هواپیمای مسافربری ما را مورد هدف قرار دادند.

در ادامه این مراسم خانواده اولین شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری، خانواده شهید اهل سنت یعقوب پرواز، خانواده شهید نیروی دریایی ارتش موسی کهوری، خانواده شهید بسیجی محمد احترامی و مرتضی نصیری هنرمند پیشکسوت هرمزگانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار