مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران:

فرهنگ ایثار و شهادت به هیچ جریان خاصی تعلق ندارد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: در سطح نظام ارزشی جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی از یک جایگاه ملی و مردمی برخوردار است و به هیچ گروه و یا جناح خاصی تعلق ندارد. جفا می‌­کنند کسانی که دفاع مقدس را به جریان خاصی منصوب می­‌کنند.
کد خبر: ۳۱۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵ - 22November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، دومین همایش تجلیل از ایثارگران و فعالان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان رضوی با عنوان «پلاک هشتم» یادبود شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز «محمدطاها اقدامی» با حضور خانواده شهید «محمدطاها اقدامی»، «محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، «جعفر مروارید» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، «شهناز رمارم» عضو شورای اسلامی شهر مشهد جمعی از ایثارگران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و فعالان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارشنبه شب در مجتمع میثاق مشهد برگزار شد.

«محمدرضا سوقندی» در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت و هفته بسیج اظهار داشت: معارف مجموعه­‌ای از جریان فکری و فرهنگی است و معاریف آفرینندگان و خالقان این دو جریان هستند. حماسه آفرینان دفاع مقدس به عنوان معاریف دفاع مقدس شناخته می­‌شوند.

وی افزود: معارف دفاع مقدس از لحاظ تاریخی ریشه در وحی دارد. اگر خاستگاه فرهنگ دفاع مقدس را از لحاظ فرهنگ­‌پذیری جستجو کنیم آن را در فطرت انسان­‌ها خواهیم یافت.

سوقندی ادامه داد: در سطح نظام ارزشی جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی از یک جایگاه ملی و مردمی برخوردار و همانند فرهنگ عاشورا فرهنگ انسانیت است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران خاطر نشان کرد:  این فرهنگ به گروه و یا جناح خاصی تعلق ندارد. جفا کردند کسانی که دفاع مقدس را به جریان خاصی منصوب می­‌کنند.  

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به شخصیت­­‌های برجسته تاریخی استان خراسان رضوی و سرداران شهید این استان اشاره کرد و گفت: اگر قرار است خراسانی­‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشند باید ظرفیت­‌های این استان را در این حوزه به میدان بیاوردند و حول محور امام رضا(ع) و مفاخر خراسان رضوی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

سوقندی با بیان این مطلب که دفاع مقدس الگوی عملی جهاد و مقاومت است تأکید کرد: ایثارگران و هنرمندان که حاملان فرهنگ دفاع مقدس هستند باید برای ترویج این فرهنگ بسترسازی کنند و به میدان بیایند تا فرصت­‌های از دست رفته را جبران کنیم.  

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس با بهره­‌گیری از زبان نسل امروز ابراز داشت: اگر نسل امروز با معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا نیستند، مقصر آنها نیستند بلکه ما مقصر هستیم که نتوانستیم این معارف را با زبان هنر که ابزار انتقال مفاهیم ارزشی است به نسل امروز عرضه کنیم.

سوقندی در پایان گفت: امروز معارف و معاریف دفاع مقدس را باید به وسیله زبان روز به نسل جدید جامعه ارائه بدهیم. ما زمینه­‌ها را در نسل امروز داریم فقط نیاز به ارتباط با مخاطب است. امید است با پرهیز از جناح بندی رسالت خود را برای دستیابی به این مهم به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار