جعفری در افتتاحیه جشنواره فانوس:

توقع رهبر انقلاب افزایش ۱۰۰ درصدی تولیدات هنری دفاع مقدس است

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با اشاره به توفیقات جشنواره ملی فانوس گفت: توقع رهبر انقلاب افزایش ۱۰۰ درصدی تولیدات هنری دفاع مقدس است که باید محقق شود.
کد خبر: ۳۱۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ - 21November 2018

توقع رهبر انقلاب افزایش ۱۰۰ درصدی تولیدات هنری دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی فانوس که شامگاه (سه‌شنبه ۲۹ آبان) در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: عزت و افتخار امروز ما مدیون شهیداست. شهدایی که اجازه ندادن دشمن نگاه چپ به خلیج فارس داشته باشد.

وی در ادامه گفت: اگر فرزندان ما امروز امنیت دارند و سبزی و آبادانی وجود دارد، بخاطر روزی است که جوانانمان در برابر دشمن سینه‌‌سپر کردند. آن‌ها این سرزمین را نگه داشتند درحالی که تک‌تک آن عزیزان به شهادت رسیدند و امروز ما مدیون آن عزیزان هستیم.

این مقام مسوول در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران را ودیعه الهی دانست و افزود: انقلاب ما به اسلام قوت بخشید. اسلامی که داشت روز به روز ضعیف‌تر می‌شد؛ در شرایطی که دینداری و عبادت کردن زشت و ننگ محسوب می‌شد و اگر می‌خواستند کسی را بزرگ نشان دهند، می‌گفتند او سوسیالیست است. انقلاب اسلامی ایران، اسلام را به دنیا معرفی کرد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی عنوان کرد: امروز ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و نمو اسلام هستیم. امروز اسلام بزرگترین دین جذاب برای دنیای بشری است. صبح به صبح که آفتاب در اروپا طلوع می‌کند، جمعیت کثیری به اسلام گرایش پیدا می‌کنند. شیب عظیمی به سمت اسلام رو آورده‌اند. حتی مسیحیان معتقدند از وقتی انقلاب اسلامی پیروز شده، مسیحیت رشد داشته است.

جعفری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی انسان را مجدد با خدا پیوند داده، گفت: انقلاب ما انسان را با آسمان گره زد. امروز اگر معنویت طلوع دارد بخاطر امام (ره) است. آن روز به روز در دنیا می‌درخشد. برای تخریب اسلام دشمنان بدل ساختند. تفکر داعش و وهابیت که بخشی از جهان را فراگرفته برای مدیریت این حرکت بود. تا اسلام خشن و فاقد روح معنویت را تبلیغ کنند که انسان‌ها به سمت اسلام نیایند.

وی خاطرنشان کرد: جهان امروز متوجه اسلام نابی شده که منطقی و با محبت است. پرچمداری این اسلام را جمهوری اسلامی بر دوش دارد.  تلاش دشمن زمین‌ زدن جمهوری اسلامی بود. دفاع مقدس اگر نبود این ضربه محقق می‌شد. اما جنگ باعث  شد نه‌ تنها کمر ما شکسته نشود بلکه قامت راست کنیم. دفاع مقدس به ما شجاعت، جرات، عزت و مدیریت و امید عبور از سختی‌ها را داد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی ادامه داد: اگر ما امروز موفقیم و سرزمین‌های مسلمین از چنگال نظام سلطه‌ بیرون آمده بخاطر وجود همین تفکر است. ما بایستی این مکتب و فکر را مطرح و بشناسانیم. اگر شهدای ما در دفاع مقدس و بحث دفاع از حرم، مظلومانه رفتند و ایستادند و ما به آن می‌بالیم، باید این بالیدن را به همه بچشانیم.

جعفری به تأثیرگذاری فیلم‌های کوتاه اشاره کرد و افزود: ظرفیت فضای مجازی موجب انتقال فوری پیام شده است. تمام تلاش جشنواره فانوس به‌ میدان آوردن نسل جوان برآمده از دفاع مقدس است تا نقش آفرینی کنند و تأثیرگذار باشند و با کارهای فاخر این اندیشه را رشد دهند.

وی خاطر نشان کرد: امسال در جشنواره فانوس شاهد توفیقات زیادی هستیم. رشد کمی این جشنواره بیش از ۲۰۰ درصد بوده و یک موجی در بخش دفاع مقدس در بخش فیلم، کارهای رادیویی، موسیقی، هنرهای، تجسمی، تلویزیونی و تئاتر شروع شده که مدیون زحمات مدیران هنری استان است.

جعفری ضمن تشکر از سرلشکر محمد باقری بخاطر ارسال پیامی به این جشنواره گفت: ان‌شاءالله در سومین دوره جشنواره فانوس شاهد توفیقات زیادی در بخش کمی و کیفی آثار باشیم تا در جشنواره فانوس راه را آنگونه که هست نشان دهیم. جشنواره فانوس مسیری را ترسیم خواهد کرد تا هر کسی که بخواهد درباره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام به شهدا و جانبازان کند راه را بشناسند تا گام بردارد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی به دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که کارهایتان در حوزه دفاع مقدس باید صد درصد افزایش داشته باشد. ایشان توقع صد برابری دارند. این توقع شاید به دلیل فعالیت دشمن باشد. امیدوارم بتوانیم سال آینده بخش زیاد این مطالبه را محقق کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار