مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

راز تداوم انقلاب اسلامی بازگشت به داشته­‌های درونی و تقویت وحدت داخلی است

جعفر مروارید گفت: در 40 سالگی انقلاب اسلامی نیازمند دمیدن روح ایثارگری و فداکاری در کالبد جامعه اسلامی‌­مان هستیم.
کد خبر: ۳۱۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶ - 21November 2018

راز تداوم انقلاب اسلامی بازگشت به داشته­‌های درونی و تقویت وحدت داخلی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «جعفر مروارید» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دومین همایش تجلیل از ایثارگران و فعالان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان رضوی با عنوان «پلاک هشتم» یادبود شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز «محمدطاها اقدامی»  که چهارشنبه شب در مجتمع میثاق برگزار شد؛ اظهار داشت: ایثار و شهادت همان رنگ خدایی است که در آیات قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وی افزود: اینکه شخصی برای خدا از تمام منیت‌­ها و امور دنیایی بگذرد و از خود به خدا برسد یک سنت و میراثی است که از دوران انبیاء و پیامبران وجود داشته و در طول تاریخ تداوم داشته تا به دوران معاصر رسیده است.    

این مسئول ادامه داد: امام حسین(ع) میراث­ دار تمام خون­های گذشته بودند. ما در واقعه کربلا یک رویداد معرفت­‌آمیز و جلوه‌­ای از ظهور انسانیت را می­‌بینیم که بالاترین تجلی مقام ایثار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی بر گرفته از قیام انبیاء است تصریح کرد: عاشورا درس‌­آموز انقلاب­‌های اجتماعی و اسلامی است و می­‌توان آموزه­‌های نهضت حسینی را اندیشه‌­های انقلاب اسلامی یافت.

مروارید در بخش دیگری از سخنانش دست­یابی جمهوری اسلامی ابران را به یک جایگاه برتر بین­‌المللی مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران دانست و تأکید کرد: در 40 سالگی انقلاب اسلامی نیازمند دمیدن روح ایثارگری و فداکاری در کالبد جامعه اسلامی­‌مان هستیم. آنچه ما را در برابر جنگ نرم و تحریم‌­ها مقاوم می­‌کند بازگشت به داشته­‌های درونی و تقویت وحدت داخلی است.

وی در پایان ابراز داشت: توسعه فرهنگ دینی و فرهنگ انسانی در جوامع مختلف مرهون روحیه ایثارگری است. ما موظف هستیم این میراث را به نسل امروز نیز منتقل کنیم.

در پایان این مراسم از خانواده شهید خردسال «محمدطاها اقدامی» و همچنین «سید صادق غفوریان»، «هادی حاجتمند»، «علی روحی»، «سعید عاکف»، «عباس­ عباس­زاده» از فعالان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه رسانه، هنرهای نمایشی، نویسندگی و سینما تجلیل شد.  

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها