مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی:

حفظ وحدت از مقدمات ظهور امام عصر (عج) است/ وحدت شیعه و سنی شعار دینی ماست

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: حفظ وحدت بین همه مسلمان، باعث به قدرت رسیدن جهان اسلام و فراهم شدن مقدمات ظهور امام عصر (عج) خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ - 22November 2018

حفظ وحدت از مقدمات ظهور امام عصر(عج) خواهد بودحجت‌الاسلام «شریفی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، اظهار داشت: توجه به اشتراکات، از عوامل موثر در حفظ وحدت است و نگاه ما به مسلمانان و فرقه‌هایی که بین مسلمانان است باید نگاه اشتراکی باشد.

وی یکی از نمونه‌های اشتراک همه مسلمانان را قرآن دانست و افزود: یکی دیگر از اشتراکات همه مسلمانان، پیامبر اکرم(ص) و دیگری در منجی و امام آخرالزمان است؛ همه فرقه‌های مسلمانان قائل هستند که در آخرالزمان یکی از فرزندان رسول اکرم (ص) یعنی امام آخر ظهور می‌کند و جهان را به عدل و داد می‌رساند؛ به‌عبارت کلی با نشان دادن این اشتراکات در جهان اسلام، می‌توانیم زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

حجت‌الاسلام شریفی با اشاره به این موضوع که آقا امام زمان (عج) تا زمانی که عقل‌ها و نفس‌ها قبول نکنند، ظهور نخواهند کرد، گفت: عموم مردم جهان باید منجی را بخواهند تا ایشان ظهور کنند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خواستن منجی این است که عموم مردم منجی را بشناسند. ما باید وحدت اسلامی داشته باشیم و چه شیعه و چه سنی دست به دست یکدیگر داده و منجی را درست معرفی کنیم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: متاسفانه الآن در کشورها و جوامع غربی اسلام را مساوی تروریست می‌دانند؛ زیرا دین در جهان غرب دین رسانه است وو رسانه‌ها غربی به‌شدت علیه اسلام کار کردند و مسلمانان را تروریست می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن اجازه نمی‌دهد که اسلام به قدرت برسد و بعضی از مسلمانان کوته‌بین چه در شیعه و چه در اهل تسنن، باعث تفرقه شده‌اند که ما به اتحاد نرسیم.

حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد: بعضی تفاوت‌ها بین شیعه و اهل‌سنت وجود دارد، اما اگر بر روی اشتراکات و مواردی که در آن با یکدیگر اتحاد داریم تمرکز کنیم، باعث رونق جامعه اسلامی می‌شود، اما متاسفانه امروز ابرقدرت‌ها و استکبار از این افتراقات محدود سوءاستفاده می‌کنند و اجازه نمی‌دهد که اسلام به قدرت برسد.

وی افزود: کشورهای استکباری با بزرگ‌نمایی مسائلی که باعث افتراق مسلمانان می‌شود، آن‌ها را با یکدیگر دشمن کردند؛ نمونه هایی از این دشمنی را می‌بینیم که می‌گویند شیعیان در حال تشکیل هلال شیعی برای از بین بردن اهل تسنن هستند؛ در صورتی‌که این تهمتی است که به جبهه مقاومت زده می‌شود و نمی‌دانند که رهبر عزیز انقلاب (مد‌ظله‌العالی) فرمودند که ما طرفدار مظلوم هستیم، در هر جای عالم که باشد. دلیل این مدعا این است که علاوه بر «حزب‌الله» به «حماس» هم کمک می‌کنیم، این در حالی است که حماس هم‌مذهب ما نیست و سنی است.

حجت‌الاسلام شریفی، تقریب مذاهب را مقدمه به قدرت رسیدن جهان اسلام و تدبیر مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: جمعیت مسلمانان در جهان بیش از یک میلیارد نفر است و شاید ۸۰ درصد انرژیِ جهان هم دست مسلمانان است، همچنین تاثیرگذاری مسلمانان در علم و ادب جهان، نقطه قوتی است که می‌تواند ما را به نقطه اوجی برساند که همه ابرقدرت‌های جهان سرِ تسلیم به جهان اسلام داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تدبیری چیدند که تقریب مذاهب باشد و مسلمانان وجه اشتراکی که با یکدیگر دارند را رشد بدهند. اگر این اشتراکات در جهان اسلام دنبال شوند، همچنین استفاده از منابع اقتصادی زیادی که دست مسلمانان است، مانند شاهراه انرژی جهان که خلیج فارس است و تنگه مهمی که الآن در اختیار حوثی‌هاست، می‌توانیم به ابرقدرت بی‌نظیری در جهان تبدیل شویم.

حجت‌الاسلام شریفی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «هر جای عالم که مظلومی باشد و در مقابل استکبار بایستد ما به آن مظلوم کمک خواهیم کرد»، اظهار داشت: ما در عمل هم ثابت کردیم که وحدت شیعه و سنی شعار دینی ماست. حضرت آیت‌الله سیستانی در عراق فرمودند که اهل تسنن جان ما هستند و هیچ‌کس حق توهین به این بزرگواران را ندارد. این باعث شد که اهل تسنن در عراق به جبهه مقاوت بپیوندند و باعث پیروزی‌های عظیمی شوند.

وی کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان را صحت حمایت ایران از همه مظلومان عالم دانست و گفت: همچنین در افغانستان، پاکستان، لبنان و فلسطین، در عمل نشان دادیم که ما تنها به فکر جبهه شیعی نبودیم. در سوریه شیعیان شاید قریب به ۱۰۰ هزار نفر باشند، ولی اکثر جمعیت سنی هستند که ایران به آن‌ها کمک کرد و با خون بچه‌های خودمان، با خون جوانان انقلاب ثابت کردیم که ملاک ما فقط دین و اسلام است. این نکته به‌خوبی نشان می‌دهد که حمایت‌های ایران فقط از شیعیان نیست؛ مثلا در آرژانتین، آفریقا، به همه مظلومان کمک کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام شریفی توجه ویژه رهبر انقلاب به وحدت همه مسلمان مخصوصا در ایران را بسیار مهم دانست و افزود: سفرهای رهبر انقلاب در داخل کشور تقریبا ۵ روزه است، خیلی جالب است که ایشان در استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان ۱۰ روز ماندند و نکته مهم این است که اکثریت مردم این ۲ استان اهل تسنن هستند. حضرت آقا اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشتند و حتی دستور فرمودند که بنا به خواسته اهل سنت در استان کردستان، شبکه‌های استانی اذان را در پنج نوبت پخش کنند و در اعیاد مخصوص‌شان صدا و سیمای استانی برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دستور فرمودند که بودجه عمرانی جدا از بودجه‌های عمرانی استانی، به آن استان تخصیص داده شود تا مرکز استان از این حالت ضعیف خارج شود و رشد کند و به سطح مطلوبی برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها