نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب:

نعمت «ولایت» سنگ تمام خدا برای بندگان است/ شهید به مقصدی که باید، رسیده است

حجت الاسلام «عبدالله حاج صادقی» با بیان اینکه یکی از کارهای دین این است که به انسان راهبر می دهد و لذا نعمت ولایت سنگ تمام خدا برای انسان است، گفت: در بین همه ابزارها خدا راجع به شهادت می گوید شهید به مقصد رسیده است.
کد خبر: ۳۲۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱ - 22November 2018

نعمت «ولایت» سنگ تمام خدا برای بندگان است/شهید به مقصدی که باید، رسیده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت الاسلام «عبدالله حاج صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیت خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: ما در جلسات گرامی داشت یاد شهدا برای این حضور پیدا می کنیم که در مکتب شهید و شهادت به حیات برسیم.

وی با بیان اینکه شهید فقط زنده نیست بلکه زنده کننده است، افزود: شهادت بسیار قیمت دارد و نعمت العظمایی که خدا به برگزیدگان خاص خودش عنایت می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت: خدا روح انسان را از سمبل زشتی ها و سمبل زیبایی ها خلق کرد و سپس انسان را در زمین قرار داد و به او گفت خاک مبدا توست اما مقصد تو نیست و هدف تو سلوک از مبدا خاکی به مقصد آسمانی است.

فلسفه وجودی دین هجرت و سلوک است

حجت الاسلام حاج صادقی هدف آفرینش و خلقت انسان را یک حرکت اختیاری و الهی و یک سلوک و هجرت دانست و متذکر شد: نبوت و ارسال رسل و فلسفه وجودی دین همین است.

وی عنوان کرد: خدا به ما یاد داد با بعث پیامبر به حیات می رسید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دین به ما می گوید آمده ام نگذارم شما در خاک درجا بزنید، اظهار داشت: دین آمده انسان را به مقصد برساند و همه نیا برای این است که انسان به حیات طیبه برسد و انسان، انسانی شود که به مقام خلیفة اللهی برسد.

حجت الاسلام حاج صادقی اولین کار دین را ارائه راه و آدرس و سبک زندگی مطرح کرد و گفت: دومین کار دین این است که راهبر می دهد و درواقع ولایت راننده جاده هدایت و دستگیر هجرت خاکی به مقصد الهی است و لذا ولایت در نعمت العظمای دین سنگ تمام خداست.

وی با اشاره به اینکه سومین کار دین برای این است که به ما ابزار می دهد، یادآور شد: هجرت از خاک تا خدا ابزار می خواهد و عبادتها و غیره ابزار تقرب هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه چهارمین نکته دین این است که افشای موانع و دشمنان راه تقرب به خدا می کند، اعلام کرد: پنجمین کار این است که مقصد را به ما می نمایاند.

حجت الاسلام حاج صادقی همزیستی و زندگی با اهل بیت را از جنات خدا شیرین تر برشمرد و گفت: در بین همه ابزارها اما خدا راجع به شهادت می گوید شهید به مقصد رسیده است.

وی اضافه کرد: مگر آفریده نشده بودیم که به مقصد برسیم پس ای شهید مبارک باد بر تو که به مقصد رسیده ای.

شهادت برای ما شیرین ترین نعمت الهی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه تا به حال به خانواده شهیدی تسلیت نگفته ام، افزود: خدا را شاکریم به خاطر نعمت شهادت چراکه شهادت بزرگ ترین نعمت خداست و برای ما شیرین ترین نعمت الهی است.

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: این دنیایی که باید از آن گذشت و به ما گفته اند اسیرش نباشیم و دنیا را به استخدامش در آوریم، شهید کسی است که دنیا را به استخدام در آورده است.

شهدا زنده کننده هستند

وی در ادامه با اشاره به اینکه این یادواره ها برای این است که ما زنده شویم چراکه شهدا زنده کننده هستند، بیان داشت: مواظب باشید دشمن بُعد حیوانی شما را همه هستی شما معرفی نکند، شما انسانید و انسان یعنی روح خدا و کسی که می تواند به مقام والای تقرب برسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مطرح کرد: روحانیت در ماموریت وارث انبیا و ائمه است و سه شأن را روحانیت از ائمه به ارث برده اند و امروز توجه به این مسئله از همیشه بیشتر شده است.

روحانیت سخنگوی دین خدا هستند

حجت الاسلام حاج صادقی افزود: روحانیت سخنگوی دین خدا و مبین حکم خدا است، اسلام سخنگو دارد و پیامبر سخنگوی دین خداست.

وی تصریح کرد: ولایت مبین دین است و دیدید کسانی که دین را از زبان پیامبر نگرفتند دچار مشکل شدند.

روحانیت مدافع دین هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شان دوم روحانیت را مدافع دین بودن دانست و عنوان کرد: روحانیت از امام حسین و اهل بیت یاد گرفته هرکجا دین به خطر افتاد همه چیز خود را فدای دین کند.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه حوزه های ما بر سر استکبار و حمله به دین خدا ساکت نخواهد ماند، گفت: استکبار، جریان نفاق، آل یهود و سعودی و جریان های غیردینی و سکولار بدانند ممکن است روحانیت به خاطر مصالحی زمانی آرام تذکر دهد اما اگر روزی مقابل دین مردم بایستید مقابل همه دنیای شما می ایستیم.

وی یادآور شد: ما افتخار می کنیم که برای اولین بار است نظام ولایی چهل ساله با همه دشمنی ها مانده است و این به برکت مردم، دینداری حوزه های علمیه و بصیرت مردم و ولایت محوری آنهاست که عامل بقای چهل ساله است.

پیوند با ولایت انقلاب را از گردنه های مختلف عبور داده است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: دشمن به این جمعبندی رسیده آنچه انقلاب اسلامی را از همه گردنه ها، مشکلات و فتنه ها عبور داده است پیوند عمیق امت با ولایت است.

حجت الاسلام حاج صادقی ادامه داد: سومین شان روحانیت اقامه دین خداست که از اهل بیت به ارث برده و امروز روحانیت مدیریت جامعه دینی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه از همه مسئولین می خواهیم بدانند در نظام ولایی مدیریت، سیاستگذاری، هدایت و فرماندهی مختص ولی فقیه است، اظهارداشت: از شما می خواهیم انتظارات و رهنمودهای ولایت را هم خوب بفهمید و هم خوب عمل کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: بدانید هرکس بخواهد با هر ادبیاتی و هر روشی مسیری غیر از این مسیر را برود مسیر غیر انقلاب را رفته است و سکانداری ولی فقیه است که تجلی امام معصوم است.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه انشاالله دهه پنجم انقلاب را هم با ولایت محوری ادامه می دهیم، خاطرنشان کرد: روحانیت در زمان دفاع مقدس نقش های مختلفی داشت اما زیباترین نقس را این طلبه های تبلیغی داشتند که دین اسلام را تبلیغ می کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها