مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری سومین جشنواره «شبیه یاس» توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی/ احقاق حق زنان در پرتو فرهنگ اسلام محقق می­‌شود

«رویا حیدرزاده» با بیان این‌که مهمترین رسالت ما ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه است، گفت: در راستای این امر برگزاری جشنواره «شبیه یاس» در دستور کار بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی قرار گرفت
کد خبر: ۳۲۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ - 22November 2018

برگزاری سومین جشنواره «شبیه یاس» توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی/ احقاق حق زنان در پرتو فرهنگ اسلام محقق می­‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «رویا حیدرزاده» مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی، امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری سومین جشنواره «شبیه یاس» که در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: پس از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، به تبع آن ضرورت ایجاب کرد تا ذیل بسیج، بانوان نیز در این تشکل مردمی حضور پیدا کنند؛ لذا این تشکل در ابتدای امر تحت عنوان بسیج خواهران و در ادامه با نام بسیج جامعه زنان فعالیت خود را آغاز کرد. این تشکل به برکت بسیج گسترده‌­ترین تشکل مردمی سازمان یافته جامعه زنان است.

وی افزود: بسیج جامعه زنان مختص یک قشر نیست، بلکه این تشکل بستر مناسبی را برای حضور بانوان از اقشار مختلف جامعه برای فعالیت در امور اجتماعی فراهم آورده است. این تشکل که سازمانی فراگیر، منسجم، منعطف، کارآمد و قانونمند است، به دستاوردهای مهمی نیز دست پیدا کرده که دلیل اصلی این موفقیت­‌ها برخورداری این تشکل از یک عقبه مردمی است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با بیان این مطلب که خوشبختانه بسیج جامعه زنان در همه عرصه‌ها سربلند است، ادامه داد: مسائل اجتماعی که بسیج جامعه زنان به آن می‌­پردازد، اولویت‌بندی شده که از مهم‌ترین اولویت­‌های آن پرداختن به مسائل و معضلات اجتماعی جامعه است، ضمن این‌که مطالبه جدی جامعه زنان از همه متولیان امر نیز پرداختن به این اولویت­‌هاست.

این مسئول در خصوص بحث فرهنگی به‌عنوان رسالت اصلی بسیج جامعه زنان، ابراز داشت: با مباحث کلیشه‌­ای نمی‌توان کار فرهنگی مؤثری ارائه کرد؛ لذا باید در این راستا به شیوه‌­های تأثیرگذار روی آورد که یکی از ابزارها برای انتقال پیام اصلی انقلاب و اسلام ابزار هنر است.

حیدرزاده تصریح کرد: جامعه بسیج زنان استان خراسان رضوی با مشارکت مرکز آفرینش‌های آستان قدس رضوی و همکاری دستگاه‌های دیگر استان، به این مبحث پرداخته است تا سبک زندگی فاطمی در جامعه نهادینه شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با بیان این‌که مهمترین رسالت ما ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه است، گفت: در راستای این امر برگزاری جشنواره «شبیه یاس» در دستور کار بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در راستای ترویج سبک زندگی فاطمی به‌شمار می­‌رود.

وی افزود: سیره و فرهنگ رضوی، الگوی فاطمی، شعار سال، دهه فجر و دشمن‌شناسی، موضوعات جشنواره «شبیه یاس» هستند که علاقه‌مندان می‌­توانند آثار خود را در قالب استندآپ، سرود با روش جدید آکاپلا، نمایش، شعر و دکلمه‌خوانی و نقالی تا پایان آذرماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی بیان کرد: این سومین سال برگزاری جشنواره «شبیه یاس» در استان خراسان رضوی است که در سال جاری از استان‌­های دیگر نیز برای حضور در این جشنواره تقاضا داشتند ‌و امیدواریم بستری برای شرکت این بزرگواران نیز فراهم شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی عنوان کرد: وجه تمایز جشنواره سوم با جشنواره‌های قبل این است که در جشنواره سوم علاقه‌مندان با بهره­‌گیری از اساتید مجرب، یک دوره آموزش را در موضوعات استندآپ، سرود و نقالی پشت سر خواهند گذاشت و بعد از پایان این دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان آثار خود را در قالب‌­های جشنواره ارسال خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه جشنواره «شبیه یاس» در ۲ مرحله برگزار خواهد شد، ادامه داد: مرحله نیمه‌نهایی این جشنواره در دهه فجر برگزار خواهد شد و پس از غربال و ارزیابی، آثار برگزیده به مرحله نهایی این جشنواره که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود راه خواهد یافت.

وی با اشاره به سوم آذرماه روز «منع خشونت علیه زنان»، افزود: تفکر و جریان «فمینیسم» با هدف دفاع از زنان در جهان فعالیت می‌کند که در حقیقت تیشه به ریشه زنان می‌زند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیده‌­اند که همین جریان، بزرگ‌ترین ضربه را به زنان زده است. این جریان برابری جنسیتی را مطرح می‌کند و می‌خواهد از این طریق لطافت زنانه را از زن بگیرد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر جامعه ما و جوامع بین‌­المللی به دنبال آن هستند که حق و حقوق زنان برگردد و خشونتی علیه آنان نباشد، باید به فرهنگ غنی اسلام رجوع کنند؛ چرا که اسلام به‌صورت همه جانبه مدافع حقوق زنان بوده و تقوا را ملاک برتری زن و مرد می­‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار