دیدار علمای اهل سنت کردستان با آیت الله علوی گرگانی در قم

جمعی از علمای اهل سنت استان کردستان با آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در قم دیدار کردند.
کد خبر: ۳۲۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ - 22November 2018

دیدار علمای اهل سنت کردستان با آیت الله علوی گرگانی در قمبه گزارش دفاع پرس از قم، جمعی از علمای اهل سنت کردستان امروز همزمان با ایام هفته وحدت، با آیت الله سیدمحمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در قم دیدار کردند.

آیت الله علوی گرگانی در این دیدار، با اشاره به هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام جعفرصادق (ع)، اظهار داشت: مسئولیت علما بسیار سنگین است، چون مسئولیتی الهی است. پیامبر اکرم «صلی الله علیه وآله» هم می‌فرمایند عوام امت من اصلاح نمی‌شوند مگر خواص امت اصلاح شوند. خواص را هم فرمودند: علما و امرا هستند.

وی بیان داشت: باید بدانیم همه ما در پیشگاه الهی از یک پدر و مادر بدنیا آمدیم و آنچه که افراد را ممتاز می‌کند تقواست.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: این است انسان و ما باید بدانیم اگر دست به یکدیگر بدهیم هیچ دشمنی نمی‌تواند ما را از مسیری که داریم منحرف سازد.

آیت الله علوی گرگانی گفت: بنده از منطقه استان گلستان هستم و در آن منطقه هم اهل سنت بسیاری حضور دارند و من نزد آن‌ها رفته‌ام. اگر همه مذاهب اسلامی دست اتحاد به هم بدهیم و به منزله یک مشت بشویم همه دشمنان را در هم خواهیم شکست.

وی افزود: دشمن می‌خواهد ما را به جان هم بیندازد و ما باید در مقابل دشمن مشترک با هم متحد و یکصدا باشیم و باید بدانیم دشمن، مرگ همه ما را می‌خواهد.

«ماموستا فائق رستمی» نیز در این دیدار با اشاره به ایستادگی و استقامت مردم غیور کردستان در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان بعثی اظهار داشت: مردم این استان به انقلاب وفادار بوده و این موضوع مسئولیت مسئولان کشور برای خدمت به این مردم را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: حضور علمای اهل سنت در شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید، نشان از عمق وحدت میان شیعه و سنی است.

ماموستا رستمی با بیان این که علمای اهل سنت پای پیمانی که با خدا بسته‌اند ایستاده‌اند گفت: قم مرکز عرفان، هدایت، کرامت و اولیای الهی است و مزار امامزادگان در سراسر کشور نقطه وحدت میان تمام ادیان و اقوام ایران است.

وی با اشاره به برگزاری ده‌ها پیش کنگره پیرامون امام شافعی بزرگ مذهب شافعی از مذاهب اسلامی در کردستان افزود: این کنگره‌ها که در چند سال اخیر در کردستان و دیگر نقاط ایران با حمایت نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شده نشان از انس و الفت میان برادران شیعه و سنی در ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار