رئیس مجمع علماء عراق:

قدردان امنیت در ایران باشید، شما در نعمت بزرگی هستید

شیخ «خالد الملا» گفت: قدردان امنیت در ایران باشید، شما در نعمت بزرگی هستید که با امنیت سال‌ها در کنار هم زندگی می‌کنید اما ما در عراق تجربه بزرگ و حزن‌انگیزی با گروهک های تکفیری داریم.
کد خبر: ۳۲۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹ - 22November 2018

قدردان این امنیت در ایران باشید، شما در نعمت بزرگی هستیدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، شیخ «خالد الملا» رئیس مجمع علماء عراق  امروز (پنج شنبه) در سی امین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه اظهار داشت: آیه شریفه «یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ » بنیان وحدت انسانی است.

وی افزود: همه ما به رغم مسلمان و غیرمسلمان بودن از یک نفس واحد خلق شدیم و حتی وقتی پیامبر به یثرب رسیدند خطاب به اعراب، یهودیان و مسیحیان گفتند همه امت واحد هستید.

رئیس مجمع علماء عراق به نامگذاری قدس از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یک نماد وحدت اشاره کرد و گفت: امام خمینی بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در آخرین جمعه ماه رمضان و علی رغم وجود تهدیدات دشمنان برای سرکوب انقلاب نوپای اسلامی و با وجود اختلافات بین مذاهب از همه برای کمک به مردم مسلمان فلسطین دعوت کردند.

شیخ الملا مسئله احترام به عبادت شخصی و مسائل دینی را یکی از مباحث مطرحه برای خدشه به وحدت عنوان کرد و بیان داشت: اما افراطیون به این موضوع احترام نمی گذارند و برخی‌ها که سبقه دینی و وجاهت دینی دارند از این موضوعات سوءاستفاده می کنند.

مفتی اعظم عراق تصریح کرد: قدردان این امنیت در ایران باشید، شما در نعمت بزرگی هستید که با امنیت سال‌ها در کنار هم زندگی می‌کنید ، اما ما در عراق تجربه بزرگ و حزن‌انگیزی با گروهک های تکفیری داریم؛ کاش به عراق بیایید و از نزدیک وضعیت را ببینید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار