حجت‌الاسلام تقوی:

اختلاف افکنی نژادی و فرقه‌ای آفت اتحاد احزاب اسلامی است

ریاست اجلاسیه نقش احزاب اسلامی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین گفت: احزاب باید بدانند اختلاف افکنی نژادی و فرقه‌ای در کنار شبهه افکنی و دامن زدن به اختلافات مذهبی مهمترین آفتی است که احزاب اسلامی را در مسیر وحدت با شکست مواجه می‌کند.
کد خبر: ۳۲۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ - 23November 2018

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، اجلاسیه نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی حمایت از آرمان فلسطین، با حضور شخصیت‌های برجسته این حوزه، عصر جمعه دوم آذر، در سالن زرین هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

حجت‌الاسلام تقوی ریاست اجلاسیه در ابتدای این مراسم اظهار داشت: من بحث خود درباره احزاب و نقش آن‌ها بیان می‌کنم در فرهنگ اسلامی تشکل امری مفید تلقی می‌شود و قران نیز بر آن تاکید دارد. حزب اسلامی به حبل‌الله متصل است و با این هدف به وجود می‌آید که قدرت بزرگ بوجود آورد تا به اهداف بزرگ خود برسد.

وی در ادامه گفت: یکی از واجبات دینی امر به معروف است و انجام آن نیازمند مقدمه است و برای جلوگیری از انحراف باید به حبل‌الله متصل شد. آیین اسلام ما را به وحدت و پرهیز از افتراق توصیه کرده است. احزاب اسلامی با این رویه شکل می‌گیرند که میان قلوب مسلمین پیوند برقرار کنند.

حجت‌الاسلام تقوی بیان داشت: امت اسلامی دارای توانمندی‌های بسیاری است و با ایجاد وحدت هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را از میان بردارد. در این میان درگیری نژادی و فرقه‌ای آفتی است که این مهم را تهدید می‌کند؛ همچنین ایجاد شبهه سبب بروز اختلافات بسیاری است که جامعه مسلمانان را تهدید می‌کند.

رییس اجلاسیه نقش احزاب در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین تصریح کرد: سومین مانع حاکمیت مزدور است که اتحاد اسلامی را خطری برای خود تلقی می‌کنند. احزاب باید با روشنگری به بیداری اسلامی کمک کنند. رسالت دیگر مردم باور به مردم است چرا که با حضور مردم رسیدن به وحدت اسلامی میسر می‌شود. پرهیز از بهانه تراشی و معطوف شدن به کار برای رسیدن به هدف از دیگر مسئولیت‌های احزاب است. بحرین، افغانستان، عراق و دیگر کشور‌های اسلامی با ائتلاف احزاب از جنگ خلاص می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار