نمایش «دهکده هاپوخان» میزبان خانواده شهدای مدافع حرم شد

اولین نمایش «دهکده هاپوخان» با حضور خانواده شهید مدافع حرم، پورهنگ و میردوستی در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ - 24November 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم افتتاحیه نمایش «دهکده هاپوخان» با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، شهید محمد پورهنگ و شهید سید محمدحسین میردوستی، مجریان نام‌آشنای عرصه کودک، مهرداد نظام آبادی و علی فروتن، محسن میرزا علی، نقال و شاهنامه‌خوان و جمع کثیری از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تئاتر در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، اولین نمایش تئاتر «دهکده هاپوخان» به روی صحنه رفت و با استقبال بسیار خوب کودکان همراه بود. این نمایش شاد و موزیکال، برداشتی از نمایش‌نامه ناصر فروغ است که توسط حسین عالم‌بخش بازنویسی شده است.

در ادامه مراسم و پس از پایان اجرا، از ۲ خانواده شهید مدافع حرم با اهدای یک یادگاری تقدیر شد. این ۲ خانواده بزرگوار به روی صحنه رفتند و حاضران در سالن، ایستاده آنان را تشویق کردند.

پس از پایان برنامه، پدر شهید میردوستی راجع به نمایش دهکده هاپوخان صحبت کرد و گفت: باید بگویم که هنرمندان این نمایش، حق هنر را به خوبی ادا کردند و موضوعات بسیار خوبی را در قالب این نمایش عروسکی برای کودکان و والدین آنان بیان کردند.

او ضمن اشاره به کلیدواژه‌های مهم بیان شده در این نمایش، پیرامون مبارزه با شرایط سخت تحریم و مقایسه آن با شرایط سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب گفت: باید سخن امام خمینی را برای بیان این موضوع تکرار کنم و آن هم این است که «اگر ما را تحریم اقتصادی کنند، ما مردم رمضان هستیم و اگر جنگ را به ما تحمیل کنند، ما مردم محرم هستیم». این موضوع به کلی موضع اکنون ما را نشان خواهد داد.

مهرداد نظام آبادی، مجری کودک و نوجوان صدا و سیما، دیگر مهمان ویژه این نمایش بود. او پس از پایان اجرا، راجع به این نمایش صحبت کرد و گفت: شب خوبی را داشتیم. طراحی صحنه‌ها، رنگ و لعاب دکور برنامه خیلی خوب بود و به نظرم زحمات زیادی برای آن کشیده شده بود.

مرشد محسن میرزاعلی، نقال با سابقه عرصه کودک و نوجوان، راجع به این نمایش گفت: باید به عنوان یک مخاطب نیمه‌حرفه‌ای تئاتر کودک بگویم که نمایش دهکده هاپوخان، نمایش بسیار خوبی بود و موضوعات بسیار خوبی در آن مطرح شده بود. امروز، مشکلات جامعه ما همین‌هایی است که نمایش دادید. به عنوان یک نقال که در دل مردم هستم و مشکلات آنان را می‌بینم، می‌گویم که محور‌های مهمی در نمایش بیان شده است. علاوه بر این، باید دقت داشت که کار کودک سخت است و روان‌شناسی کودک و کارگردان، کودک و بازیگر و ... در آن سخت و پیچیده است.

وی توجه به قشر جوان را وظیفه مهم هنر دانست و گفت: در شاهنامه می‌خوانیم که وقتی ابلیس بر شانه‌های ضحاک، بوسه زد، مار‌هایی بر دوش او ظاهر شد که خوراک آن مغز جوان‌ها نبود نه مغز افراد سالمند. از همین منظر، دشمن، جوانان ما را هدف گرفته است و حتی یک درجه پایین‌تر آمده و کودکان ما را مورد حمله قرار داده است. امروزه کودکان ما، تلگرام، اینستاگرام و فضای مجازی را به خوبی می‌شناسند و در چنین شرایطی، اجرای چنین تئاتری اولویت دارد. اگر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دیگر ارگان‌ها پای این کار هستند، من به عنوان یک ایرانی از آنان تشکر می‌کنم. دشمن برای کودکان و نوجوانان ما نقشه کشیده است و هر لحظه می‌خواهد به ما ضربه بزند. وقتی از دخترم راجع به این نمایش پرسیدم، به من گفت که نکات خوبی برای من داشت. به شما خدا قوت می‌گویم و از عزیزان حامی می‌خواهم که حمایت خود را از این نمایش بیش‌تر کنند.

نمایش «دهکده هاپوخان» با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مدت ۳۰ روز تا آخر آذر ماه، در ۲ نوبت صبح و شب در سالن فرهنگسرای گلستان اجرا خواهد شد.

اجرای این اثر نمایشی، توسط گروه فرهنگی هنری حواریون و بر اساس نوشته مرحوم ناصر فروغ و بازنویسی حسین عالم‌بخش صورت گرفته است. محمدرضا بهروز مجری برنامه رنگین کمان به عنوان بازیگر و محمد رحمانی، مرجان نامورآراد، رها یزدانی، روشنک حاجی‌زاده، راحله قبادی، علی جعفری، جواد میدانی، مسعود جلالی‌راد، سعید موسوی راضی، سجاد فسنقری به عنوان عروسک‌گردان و صداپیشه در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار