رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه خبر داد؛

هزینه ۱۳۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی بسیج برای تأمین داروی زلزله‌زدگان کرمانشاه

«حسین قبادی‌بصیر» گفت: پرهزینه‌ترین اردو‌های جهادی ما اردو‌های سلامت در بحث تأمین دارو است که در همین زلزله اخیر کرمانشاه، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تهیه دارو کمک کردیم.
کد خبر: ۳۲۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ - 24November 2018

هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تهیه دارو  زلزله زدگانبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «حسین قبادی‌بصیر» رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه، امروز (شنبه) در جلسه مجمع و شورای جهادی این استان، با گرامی‌داشت هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج نمادی از انسان‌های دین‌مداری است که خالصانه برای محقق شدن اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

وی افزود: در یک کشور زمانی امنیتی پایدار خواهیم داشت که نقش مردم در آن برجسته باشد و در کشور‌های «سوریه» و «عراق» هم رمز موفقیت و پیروزی آنان تشکیل گرو‌های بسیج مردمی بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به نقش مؤثر گروه‌های جهادی در محرومیت‌زدایی، گفت: گروه‌های جهادی همان‌گونه که از نام آن مشخص است یعنی جهاد، جهاد در راه خدا و این گرو‌ه‌ها در بازسازی مناطق محروم، نقش به‌سزایی دارند.

وی با بیان این‌که افراد حاضر در گروه‌های جهادی با هدف رضایت خداوند و محرومیت‌زدایی خدمت می‌کنند، تصریح کرد: برخی از افراد حاضر در گروه‌های جهادی از دیگر استان‌ها و شهر‌ها همراه خانواده خود آمده‌اند تا گره‌ای از مشکلات مردم محروم باز کنند.

قبادی‌بصیر با بیان این‌که خدمت در گروه‌های جهادی اقدامی بسیار ارزشمند است، افزود: یکی از وظایف مهم گروه‌های جهادی، شناسایی کمبود‌ها در مناطق محروم و شناسایی محل‌های تأمین منابع است که مدیران گرو‌های جهادی باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی نباید تمرکز خود را برروی کار عمرانی قرار دهند، بلکه در کارهای فرهنگی، اجتماعی و سلامت نیز فعالیت کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در زمینه کار آفرینی، گفت: در دهکده اقتصادی مقاومتی در زمینه‌های کشاورزی صنعتی و سایر زمینه‌ها، جوانانی در حال فعالیت و تولید هستند که می‌توان این فعالیت‌ها را در کشور بی‌نظیر دانست و ما آماده هستیم هر جوانی که تمایل به کار در این دهکده دارد، زمینه فعالیت او را از جمله آموزش و پرداخت وام فراهم کنیم.

وی مبالغ وام در پروژه‌های خرد را مبلغ ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری به امضا رسیده است، اگر جوانی طرح کلان و توجیهی داشته باشد، از محل صندوق منابع توسعه روستایی استفاده شود که این وام‌ها کم بهره و در مناطق زلزله‌زده بدون بهره است، که البته تخصص شخص در این زمینه نیز مطرح است.

قبادی‌بصیر از حضور خواهران در گروه‌های جهادی نیز تقدیر کرد و گفت: خواهران ما همچون برادران در گروه‌های جهادی حضوری مستمر دارند که قابل تقدیر است و البته تأکید ما این بوده که حضور خواهران در این گرو‌ها برای انجام کار‌های فرهنگی، مشاوره و سلامت باشد و در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز تفاوتی بین خواهران و برادران وجود ندارد.

وی با اشاره به خدمات بسیج جامعه پزشکی در زمینه درمان، تصریح کرد: اعتبارات خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است و پرهزینه‌ترین اردو‌های جهادی ما اردو‌های سلامت در بحث تأمین دارو است که در همین زلزله اخیر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تهیه دارو کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار