فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اقتدار ایران مانع از تحقق اهداف آمریکا در منطقه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: یکی از دلایلی که آمریکایی‌ها اصرار بر خروج ایرانی‌ها از سوریه دارند، این است که به خوبی دریافته‌اند با حضور ما در منطقه نمی‌توانند کارهای خود را پیش ببرند.
کد خبر: ۳۲۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 25November 2018

/«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، بیان اینکه داعش با هم‌فکری آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و با پشتوانه مالی آل سعود داعش به منظور ایجاد ناامنی در منطقه و تجزیه کشورهای اسلامی تشکیل شد، اظهار داشت: اگر تلاش‌های بی‌وقفه ایران در مبارزه با داعش نبود، به این زودی شاهد شکست این گروه تروریستی نبودیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه داعش ابزار سلطه آمریکایی‌ها بر منطقه بود، افزود: سلطه بر عراق و سوریه و استفاده حداکثری از منابع و ذخایر این دو کشور از مهم‌ترین اهداف آمریکایی‌ها بود که برای رسیدن به آن، از هیچ جنایتی دریغ نکردند.

وی حضور داعش را نه تنها خطری جدی برای منطقه بلکه فراتر از آن، تهدیدی بزرگ برای جهان عنوان کرد و گفت: بدون شک اگر مجاهدت‌های جبهه مقاومت و خصوصا نقش مهم فرماندهان، مستشاران و نیروهای ایرانی نبود، جریان تکفیری داعش  به این زودی شکست نمی‌خورد؛ لذا کسی نمی‌تواند تاثیرگذاری کمک‌های جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم را انکار کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و دالاهو، ایران را یکی از کشورهای مبارزه‌کننده با تروریسم برشمرد و گفت: کشوری که خود قربانی تروریسم بوده، نمی‌تواند در مقابل جنایات این شجره ملعونه سکوت کند؛ لذا از بدو ظهور جریان تکفیری داعش در منطقه، به دعوت دولت سوریه برای مبارزه با داعش کمر همت بستیم.

وی ضمن محکوم کردن ادعای نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه مبنی بر اینکه حضور ایران در منطقه مانع از مبارزه با داعش است، گفت: یکی از دلایلی که آمریکایی‌ها اصرار بر خروج ما از سوریه دارند، این است که به خوبی دریافته‌اند با حضور ما در منطقه نمی‌توانند کارهای خود را پیش ببرند؛ لذا حمایت‌های همه‌جانبه‌شان از تروریست‌ها را کتمان و خود را حامیان حقوق بشر قلمداد می‌کنند.

به گزارش دفاع پرس، «جیمز جفری» نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در سوریه هفته گذشته مدعی شد که هدف از حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، مقابله با داعش و خارج کردن نیروهای هم‌پیمان ایران از سوریه متمرکز است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار