طرح جدید آمریکا برای هدف قرار دادن «الحشد الشعبی»

منابع آگاه از اقدام آمریکا مبنی بر رصد و جمع‌آوری اطلاعات از مقر‌های الحشد الشعبی عراق در مناطق مختلف این کشور به ویژه بغداد خبر دادند.
کد خبر: ۳۲۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ - 24November 2018

طرح جدید آمریکا برای هدف قراردادن «الحشد الشعبی» عراقبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق از طرح آمریکا برای هدف قرار دادن مقر‌های نیرو‌های «الحشد الشعبی» خبر داد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «عین العراق» منتشر شد، اظهار داشت: نیرو‌های آمریکایی در حال جاسوسی درباره مقر‌های الحشد الشعبی هستند و هدف آن‌ها دریافت جدیدترین اطلاعات درباره این مقر‌ها در بغداد و سایر استان‌های عراق است.

وی افزود: این اقدام، ناقوس خطر و تلاش بی‌ثمر آمریکایی‌ها برای اجرای طرح‌های آن‌ها برای هدف قرار دادن الحشد به شمار می‌رود؛ لذا از نخست‌وزیر عراق می‌خواهیم که در مقابل این طرح آمریکایی‌ها بایستد و کلیه افرادی که با آن‌ها برای برملا کردن اطلاعات الحشد همکاری می‌کنند، مجازات کند.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه در دولت محلی استان «الانبار» عراق از اقدام آمریکا مبنی بر نصب یک دوربین نظارتی مدرن در ورودی شهرستان «الرطبة» در این استان خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» اظهار داشت: شماری از نیرو‌های آمریکایی در روستای آلمانی واقع در ورودی شهرستان «الرطبة» در غرب الانبار با پوشش شماری از بالگرد‌های نظامی مستقر شده‌اند و فورا یک دوربین مدرن برای رصد تحرکات اطراف این منطقه نصب کرده‌اند که دلیل آن هنوز روشن نیست.

این منبع تاکید کرد: دوربین مذکور که بسیار پیشرفته است، برای نخستین بار در مناطق غربی عراق نصب می‌شود و توانایی آن را دارد که تا مسافت 20 کیلومتر اطراف را رصد کند.

در پی دستاورد‌های بی‌نظیر سازمان الحشد الشعبی عراق و موفقیت آن در حفظ مرز‌های مشترک این کشور با سوریه و خنثی کردن طرح‌های آمریکا برای بازگرداندن تروریست‌ها به خاک عراق، آمریکا از شیوه‌های مختلف برای ضربه زدن به این سازمان و تحریک فرماندهان آن استفاده می‌کند.

تحریم شماری از فرماندهان این سازمان و متهم کردن آنها، اطلاق واژه شبه نظامی بر نیرو‌های این نهاد رسمی نظامی، رصد شدید کلیه تحرکات این نیرو‌ها در مناطق مختلف با پرواز بالگرد‌های شناسایی و. از جمله این موارد است تا شاید از این رهگذر بتواند وجهه و جایگاهی که این سازمان در میدان‌های نبرد با تروریسم از خود ثبت کرده، از بین ببرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها