قاسمی خطاب به احمد ابوالغیط:

شما دبیرکل اتحادیه عرب هستید نه مبلّغ سیاست‌های کشور‌هایی خاص

سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر دبیرکل اتحادیه عرب واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۲۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ - 25November 2018

شما دبیرکل اتحادیه عرب هستید نه مبلّغ سیاست‌های کشور‌هایی خاصبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر دبیرکل اتحادیه عرب واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اکثریت کشور‌های منطقه و همسایگان خود از روابط متعادل و معقولی مبتنی بر همکاری، گفتگو، منافع مشترک و احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر با نگاهی به حق همسایگی، مصالح، ثبات و امنیت منطقه برخوردار بوده و این یک سیاست دراز مدت و اصولی بوده و خواهد بود.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مواقع نیاز، ضرورت و درخواست، بیش از همیشه در کنار کشور‌های منطقه و در تعاملی سازنده با دولت‌ها و ملت‌های آن‌ها بوده است.

قاسمی خطاب به احمد ابوالغیط اظهار داشت: بهتر آن می‌دانیم که شما تحت تاثیر معدود کشور‌های منطقه، از هر گونه اظهار نظر تفرقه افکنانه پرهیز نمایید و بخاطر آورید شما دبیر کل اتحادیه عرب و نه مبلّغ سیاست‌های کشور‌هایی خاص با رفتار و منش‌های ناسازگار با سرنوشت و مصالح کشور‌های عربی و مسلمان این منطقه حساس از جهان هستید.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان افزود: البته از نظر ما، مخاطب اصلی و واقعی اظهارات آقای ابوالغیط کشور‌هایی باید باشند که سالانه میلیارد‌ها دلار از ثروت ملت هایشان را برای خرید امنیت از کشور‌های فرامنطقه‌ای صرف می‌کنند و تنها چیزی که به دست می‌آورند توهین و نگرانی فزاینده از آینده خود است؛ که البته ما به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان از چنین شرایطی عمیقا متاسفیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها