رئیس دانشگاه آزاد شیراز:

مرقد شهدای گمنام دانشگاه باید در شان و مقام آن بزرگواران باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با اشاره به جایگاه رفیع شهدا گفت: خداوند به همه ما این توفیق و سعادت داده است که بتوانیم خادم شهدا باشیم و با لطف خداوند مرقد مطهر شهدای گمنام که پناهگاهی برای عاشقان و رهپویان راه خداست؛ به نحوی که در شان و مقام آن بزرگواران است، ساخته شود.
کد خبر: ۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 25October 2014

مرقد شهدای گمنام دانشگاه باید در شان و مقام آن بزرگواران باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، اولین جلسه هیات مدیره دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با حضور سارویی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، حجتالاسلام محمودیان، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان فارس و  معاونان و مدیران ستادی واحد شیراز در محل دفتر ریاست برگزار شد.

در این جلسه محمودیان، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان فارس بیان داشت: یاد و خاطره شهدا به ما قوت میدهد که بتوانیم راهی که آنها با شناخت کامل انتخاب کردند را بپیمائیم و با سعه صدر و توکل بر خداوند بزرگ دنباله رو راه شهدا باشیم.

در ادامه سارویی، رئیس دانشگاه آزاد واحد شیراز بیان داشت: شهدا راه رسیدن به سعادت و رهیدن از شقاوت را برای ما به ارث گذاشتهاند، آنچه ما داریم در حقیقت مدیون جانفشانیها و ایثارگریهای شهدا و جانبازان و ایثارگران است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا بخصوص شهدای گمنام گفت: خداوند به همه ما این توفیق و سعادت داده است که بتوانیم خادم شهدا باشیم و با لطف خداوند مرقد مطهر شهدای گمنام که ملجا و پناهگاهی برای عاشقان و رهپویان راه خداست؛ به نحوی که در شان و مقام آن بزرگواران است ساخته شود و همه ما باید تلاش کنیم تا قبور شهدای گمنام یکی از بهترین مکانهای موجود در دانشگاه شود.

رئیس واحد شیراز به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص قبور شهدای گمنام پرداخت و بیان داشت: نقشه معماری قبور شهدا بوسیله اساتید این دانشگاه تهیه و عملیات اجرایی آن بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به ارزش والای شهید و شهادت امیدواریم که بتوانیم بهسازی این محیط را در حداقل زمان ممکن به انجام برسانیم و از این وضعیت ظاهری خارج شده و به محلی برای مراسمات مذهبی تبدیل شود.

سارویی همچنین گفت: همه ما در دانشگاه موظف به تعالی فرهنگ عمومی کشور که آمیخته با فرهنگ عاشورایی است، هستیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحماتی که مسئولان قبلی دانشگاه در خصوص ایجاد زیرساختهای قبور شهدا و به انجام رساندن این پروژه بیان داشت: گاهی اوقات ممکن است مضیقههای منابع مالی قدری از سرعت پروژه را بگیرد؛ اما پیش بینیها حاکی از به انجام رسیدن آن در این ترم است.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار