رای الیوم گزارش داد؛

وحشت اسرائیلی‌ها از باز شدن مجدد جبهه جولان از سوی حزب‌الله

مسئله باز کردن جبهه جولان از سوی حزب‌الله که موجب از بین رفتن توان اشغالگران خواهد شد، صهیونیست‌ها را وحشت‌زده کرده است.
کد خبر: ۳۲۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ - 26November 2018

وحشت اسرائیلی‌ها از باز شدن مجدد جبهه جولان از سوی حزب‌اللهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: آنچه این روز‌ها بیش از هر چیز دیگری اسرائیلی‌ها را می‌ترساند، این است که موضوع جبهه جولان مورد توجه قرار گیرد و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، آن را به جبهه‌ای در موازات جبهه شمال (سرزمین‌های اشغالی) و جبهه نوار غزه در جنوب (سرزمین‌های اشغالی) تبدیل کند.

روزنامه‌های اسرائیلی در روز‌های اخیر گزارش‌های زیادی منتشر کردند که در آن‌ها تاکید شده است سید حسن نصرالله با حمایت و تشویق ایرانیها، تصمیمی راهبردی برای باز کردن مجدد جبهه جولان اتخاذ کرده است، بویژه پس از آنکه گروه‌های وابسته به مخالفان سوری دو ماه پیش از جنوب سوریه بیرون رانده شدند و این مناطق به طور کامل تحت سیطره حکومت سوریه قرار گرفت.

حزب‌الله سال‌هاست که باز کردن این جبهه در جولان را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است و این ماموریت را به شهید سمیر القنطار و دستیارش شهید جهاد مغنیه داده بود و این دو نیز در واقع، پیش از آنکه حمله هوایی اسرائیل آن‌ها را هدف قرار دهد، با حمایت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، بخش زیادی از این مسیر را پیمودند.

در ادامه این مطلب آمده است: محافل حزب‌الله در حال حاضر هویت فرمانده جدیدی را که جایگزین شهید القنطار شد، فاش نمی‌کنند، اما اسرائیلی‌ها نگرانند یا به تعبیری دقیق‌تر می‌ترسند و در رسانه‌های خود از وجود حرکت‌هایی در این مسیر سخن می‌گویند و این همان چیزی است که دیدار چند روز پیش گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، از بلندی‌های جولان به همراه شماری از معاونان را تفسیر می‌کند. وی در این سفر تاکید کرد ارتش اسرائیل به تلاش خود برای ناکام گذاشتن همه تلاش‌های ایران برای متمرکز شدن در سوریه ادامه می‌دهد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز در این نگرانی با اسرائیلی‌ها شریک است و از همه حرکت‌های ارتش اسرائیل در بلندی‌های جولان و پروژه‌های استخراج نفت در آن حمایت می‌کند و جالب آنکه نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، دوره حضور خود در این سازمان جهانی را که در پایان سال جاری خاتمه می‌یابد، با رای دادن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اواسط ماه جاری، علیه قطعنامه‌ای سالانه که اشغال بلندی‌های جولان از سوی اسرائیل را محکوم می‌کند، پایان داد و این قطعنامه را باطل خواند.

اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل رخ داد و فقط نماینده اسرائیل موضعی شبیه هیلی اتخاذ کرد، در حالی که ۱۵۱ کشور به این قطعنامه رای مثبت و ۱۴ کشور نیز رای ممتنع دادند. هیلی این اقدام خود را اعتراضی به این قطعنامه بین‌المللی به خاطر حضور نظامی ایران در سوریه قلمداد کرد.

رای الیوم در ادامه افزود: بر این باوریم که اجازه دادن به شرکت آمریکایی «جنی انرژی» و نماینده اسرائیلی آن «شرکت نفتی و گازی آفک»، برای استخراج نفت شِیل در بلندی‌های جولان ممکن است به باز کردن این جبهه، با موافقت روسیه و پس از یکسره کردن سرنوشت استان ادلب در هفته‌های آتی، سرعت ببخشد.

این روزنامه در ادامه نوشت: اگر واقعا قرار باشد جبهه جولان باز شود، که البته چنین چیزی را دور از ذهن نمی‌دانیم، باعث خواهد شد توان رژیم اشغالگر اسرائیلی چنان از بین برود که جنگ جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، که با فرار ارتش شکست خورده اسرائیل به پایان رسید، در مقابل آن ناچیز باشد.

اسرائیل از سه جبهه ملتهب در محاصره خواهد بود، یکی از شمال (حزب‌الله)، دومی از جنوب (گروه‌های مقاومت در غزه به فرماندهی جنبش حماس)، و سومی از شرق به فرماندهی مشترک سوریه و حزب‌الله.

در انتهای این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد زمان تحقق پیش بینی سید حسن نصرالله که در آن به اسرائیلی‌ها هشدار داد با جنگی قریب‌الوقوع روبرو می‌شوند که خودشان هیزم آن هستند، نزدیک است. وی همچنین به اسرائیلی‌ها توصیه کرد به سمت غرب فرار کنند و هر چه زودتر برای نجات جان خود پیش از آغاز جنگ شنا یاد بگیرند. و البته نصرالله به این مسائل آگاه‌تر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها