شقایق مسافر :

جشنواره نمایش های آیینی سنتی، جشنواره ای ملی است

جشنواره نمایش های آیینی سنتی ارائه کننده گونه های مختلف نمایشی است که همه این گونه ها در فرهنگ آیینی و سنتی ما ریشه دارند
کد خبر: ۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴ - 16September 2013

جشنواره نمایش های آیینی سنتی، جشنواره ای ملی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شقایق مسافر که نمایش "نقطه حساس" را در نخستین روز از برگزاری شانزدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی در تالار هنر اجرا می کند، گفت: به نظر من جشنواره نمایش های آیینی سنتی، جشنواره ای ملی است و عموم مردم علاقه مند هستند تا نمایش هایی که در این جشنواره اجرا می شود را تماشا کنند. فراهم آوردن این موقعیت برای مردم و هنرمندان، نیازمند اطلاع رسانی مناسب به مردم و در نظر گرفتن بودجه کافی برای آثار هنری است. 

وی افزود: جشنواره نمایش های آیینی سنتی ارائه کننده گونه های مختلف نمایشی است که همه این گونه ها در فرهنگ آیینی و سنتی ما ریشه دارند.  ما از طریق برگزاری جشنواره و اختصاص بودجه مناسب به آن می توانیم به ادامه حیات نمایش های آیینی سنتی کشورمان کمک کنیم.

مسافر تصریح کرد: برای نگارش متن نمایشنامه "نقطه حساس" با فرزین پورمحبی صحبت کردم و ایشان نیز طرحی را براساس قصه ای که چند سال پیش نوشته بود، آماده کرد، اما آن طرح برای اجرای نمایش های آیینی سنتی مناسب نبود، بنابراین بازنویسی آن را امیر شایانمهر برعهده گرفت وبا تغییراتی که در آن اعمال کرد  کار را برای اجرا در جشنواره آماده کرد. 

وی با اشاره به اینکه نخستین حضور خود را در جشنواره نمایش های آیینی سنتی تجربه می کند، گفت: من قبل از این هم تجربه کارگردانی نمایش را داشته ام ولی این اولین حضور من در جشنواره نمایش های آیینی سنتی است و امیدوارم اثری شایسته روی صحنه برود. 

نظر شما
پربیننده ها