معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در تبریز:

فرهنگ و تفکر بسیجی را باید در همه عرصه‌ها حفظ کنیم

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: باید هرکس که به بسیج نگاه می‌کند معنویت و عمل صالح را در آن ببیند و ما باید در همه عرصه‌ها فرهنگ و تفکر بسیجی را حفظ کنیم.
کد خبر: ۳۲۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ - 26November 2018

باید در همه عرصه ها فرهنگ و تفکر بسیجی را حفظ کنیمبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ پاسدار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان «حماسه پایداری» در مصلی حضرت امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: نقش بزرگان، علما، صلحا، شهدا و جوانان آذربایجان در ایجاد و شکل‌گیری انقلاب بر هیچکس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: انقلابی که همه ائمه اطهار آرزو داشتند شرایطی به وجود آید تا اسلام واقعی را در جامعه جاری سازند به برکت انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی به وجود آمد و تا امروز ادامه داشته است.

پورجمشیدیان با اشاره به نقش مردم آذربایجان در شکل‌گیری انقلاب تاکید داشت: مردم آذربایجان در چند صد سال اخیر، در قیام مشروطه، قیام ۲۹ بهمن تبریز و خود مبارزات انقلاب نقش بی‌بدیلی داشتند.

وی افزود: نقش آیت الله قاضی در رهبری انقلاب در تبریز بر کسی پوشیده نیست. هر جایی که اسلام در خطر بود نقش علما و شخصیت‌های تراز اول اسلام در آذربایجان پررنگ بود. این نقش بعد از پیروزی انقلاب نه تنها کمرنگ نشد بلکه همواره پررنگ‌تر نیز شد. سردارن غیور آذربایجان، جوانان، شهدا، خانواده شهدا و جانبازان نقش بی بدیلی در حین و بعد از انقلاب ایفا کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: حضور مردم آذربایجان در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۰ هزار شهید از آذربایجان شرقی، حضور سرداران غیوری همچون شهیدان؛ مهدی باکری، یاغچیان، تجلایی و سایر شهدا از ذهن‌ها پاک نمی‌شود و همیشه ماندگار است و این ستاره ها بر تارک دنیا می‌درخشند.

پورجمشیدیان با بیان ویژگی‌های بسیج تصریح کرد: فرمان تشکیل بسیج فرمان فیزیکی برای تشکیل یک نیروی نظامی نیست، بلکه یک فرمان عقلایی است که روز به روز در حال گسترش است. فرمان تشکیل بسیج منحصر به یک زمان خاص نیست بلکه مربوط به همه زمان‌ها و برای نقش آفرینی است.

وی ادامه داد: این فرمان منحصر به یک جغرافیای خاص نیست بلکه یک فرمان جهادی است در راستای صدور فرهنگ و تفکر اسلامی، که امروز ما در بسیاری از مناطق دنیا شاهد بروز و ظهور آن هشتیم.

معاون نیروی زمینی سپاه با بیان خاطره‌ای از فرمانده نیروی قدس سپاه ابراز داشت: حاج قاسم سلیمانی به من می‌گفت که «ما یک روز در کنار سید حسن نصرالله نشسته بودیم و در خصوص چگونگی تجمع نیروهای اسلامی از سراسر دنیا تبادل نظر می‌کردیم در حالی که امروز در منطقه مقاومت صدها هزار نیروی جان بر کف در حال مبازره با تروریست‌ها و وابستگان‌شان هستند».

پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: این همان تفکری بود که حضرت امام خمینی آن را پایه گذاری کرد و پس از آن رهبر انقلاب آن را ادامه دادند.

سخنران ویژه مراسم روز بسیج در تبریز با اشاره به نقش بسیج در دوران دفاع مقدس و پس از آن تاکید کرد: نقش بسیج در ایجاد امنیت پایدار کشور هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از آن، نقش موثری بوده است. امروز این افتخار را داریم که در شمال غرب کشور، شرق، جنوب و تمام مرزهای رسمی و غیر رسمی کشور از بسیجیان عزیز استفاده کنیم و این نشان از قدرت بسیج در تامین امنیت است.

وی ادامه داد: امروز بسیجیان و پاسداران عزیز در سپاه عاشورا از یک منطقه حساس در شمال غرب کشور صیانت می‌کنند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه نقش بسیج در تامین امنیت داخل شهرها نیز نقس کلیدی و اساسی بوده، بیان داشت: در فتنه ۸۸ من شاهد بودم که این بسیجیان بیش از یک ماه در خیابانها ماندند و از امنیت مردم دفاع کردند. این بسیجیان تبریز بودند که در ۸ دی‌ماه به خیابان‌ها آمدند و زمینه ساز ۹ دی شدند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به کار بزرگ بسیجیان در دفاع از حرم ائمه معصومین تاکید کرد: نقش بسیجیان در دفاع از حرم اهل بیت نقش غیر قابل توصیف است. تعداد قابل توجهی از این قهرمانان بزرگ که در جبهه مقاومت به شهادت رسیدند در کسوت بسیجی به این میدان پا نهادند.

وی تصریح کرد: این عزیزان زمانی آنجا حضور یافتند که تمام کفر و استکبار با همه نیروهایش در پی نابودی حرم ائمه و تسلط بر جان و مال مسلمانان بودند و این ها تاپای جان در پی بیرون راندن و نابودی دشمنان در آمدند.

پورجمشیدیان با اشاره به رسالت‌های امروز بسیج در کشور و جهان عنوان کرد: ما امروز به عنوان بسیجیان عالم اسلام و بسیجیان استان آذربایجان شرقی همواره باید توجه داشته باشیم که این رسالت سنگین مسئولیت‌های ما را سنگین‌تر خواهد کرد و همان‌طور که امام بزرگوار فرمود «بسیج لشکر مخلص خداست»، همگی باید به مسئله اخلاص توجه ویژه داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: باید بدانیم بسیج برابر فرمایش امام بزرگوار و رهبر انقلاب، بزرگترین منشاء وحدت و آرامش ماست و همه مسئولان باید به بسیج با این دید نگاه کنند و این نگاه موجب پیشرفت خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید هرکس که به بسیج نگاه می‌کند معنونیت و عمل صالح را در آن ببیند و ما باید در همه عرصه‌ها فرهنگ و تفکر بسیجی را حفظ کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره یه سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار مسئولان کشورهای اسلامی تاکید کرد: دیروز رهبر انقلاب در جلسه که داشتند خطاب به کشورهای اسلامی فرمودند که خودتان را از ولایت طاغوت رها کنید و به ولایت الله بپیوندید و ما این فرمان را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

پورجمشیدیان در پاسخ به تهدیدهای دشمنان علیه ملت ایرات تصریح کرد: همان‌طور که رهبری فرمودند دوران بزن در رو تمام شده است، من اینجا باصدای بلند می‌گویم که اگر یکی بزنید ده تا خواهید خورد.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود ضمن تجلیل و تقدیر از کارهای امام جمعه تبریز در مدت اخیر، اظهار داشت: بنده به عنوان یک شهروند تبریزی افتخارم این است در پشت سر حضرت حجت‌الاسلام آل هاشم که امروز به عنوان الگو و سرمشق کل کشور هستند، به عنوان یک بسیجی حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار