فرمانده دوران دفاع مقدس:

خطای موشک‌های ما فقط ۷.۵ متر است/ رژیم‌صهیونیستی امروز دور خودش دیوار ۱۰ متری می‌کشد

سردار «غلامرضا احمدی» گفت: فقط ۷.۵ متر انحراف موشک‌های ما در دورترین نقطه پرتاب است که این برای موشکی که ۵ تن وزن دارد چیزی نیست و این درحالی است که این انحراف از نقطه اصابت برای آمریکایی‌ها ۷۶ متر است.
کد خبر: ۳۲۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ - 27November 2018

ورود بسیج به موضوعات مختلف کشور باعث کاهش بحران ها می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار «غلامرضا احمدی» از فرماندهان ارشد دفاع مقدس، در اجتماع بزرگ بسیجیان در بیرجند، اظهار داشت: آزادگان، شهدا و رزمندگان در سخت‌ترین لحظات، از دفاع از ارزش‌های نظام دست نکشیدند و خانواده‌های معظمی که این دسته گل‌ها را در دامن خودشان تربیت کردند، جزو مفاخر هستند.

وی افزود: هنوز انقلاب، نهالی بیشتر نبود که دشمن جنگ سخت تمام‌عیاری را با برگزاری بیش از ۳۰ جلسه با سران منطقه برای شروع جنگی اطمینان‌بخش با ایران آغاز کرد.

سردار احمدی تصریح کرد: در آن روز‌ها بسیج تازه شکل گرفته بود و ارتش و سپاه نیز گرفتار مصیبت جابه‌جایی ارتش طاغوت بودند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به کلام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: ایشان می‌فرمایند «اگر نوای دلنشین بسیجی بر کشور طنین‌انداز شد کشور بیمه خواهد شد و الّا باید نگران شد» و امام راحل نیز در این زمینه فرموده‌اند: «اگر مسئولین نظام از تشکیل این ارتش ۲۰ میلیونی غفلت کنند، به آتش دنیا و آخرت خواهند سوخت».

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال ۸۶ فرمودند که دشمنان انقلاب اسلامی برای از میدان به در کردن امام و انقلاب از هیچ چیزی فروگذار نکردند، بیان داشت: عراقی‌ها، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و عرب‌های مفلوک منطقه، قدرت ایستادن جلوی نهال اول انقلاب را نداشتند که دست به دامن سلاح شیمیایی شدند.

اسرائیل داعیه حکومت در بین‌النهرین را داشت

سردار احمدی با اشاره به پرچم رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: در ۲ حاشیه پرچم اسرائیل ۲ نهر آب است که یکی «نیل» در «مصر» و دیگری «دجله» در «عراق» است و آن‌ها ادعا دارند که بین این ۲ نهر قلمرو حکومت‌شان است.

وی افزود: رژیمی که داعیه حکومت در بین‌النهرین را داشت، امروز چه‌طور شده که دور خودش دیوار ۱۰متری می‌کشد و همچنان داعیه جنگ دارد.

خط دفاع تا ۲ هزار کیلومتر پیشروی کرده است

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به این‌که در دوران دفاع مقدس، از «سوسنگرد»، «بستان» و «خرمشهر» شهید می‌آوردند و جبهه جنگ در خاک ایران بود، بیان داشت: امروز به برکت هدایت‌های امام در دفاع مقدس و هدایت‌های رهبر انقلاب، میدانی که شهیدان مدافع حرم را می‌آروند از «حلب»، «رازقیه»، «تدمر» و... است.

سردار احمدی افزود: موشک‌هایی که این اواخر سپاه شلیک کرد، به غرب دجله رفت و این یعنی که امروز خط دفاع از مرز‌های ایران ۲ هزار کیلومتر پیشروی کرده است.

معدل سنی دانشمندان هسته‌ای ما زیر ۳۰ سال است

وی در ادامه سخنانش با اشاره به این‌که شرایط کشور برای تربیت دانشمندان نخبه از دوره «ابن سینا» فراهم‌تر است، مطرح کرد: در علوم «های تِک» که منحصر به کشور‌های پپیشرفته دنیاست در ۱۰ علم جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) امسال در دانشگاه امام حسین (ع) گفتند: «به ما می‌گویند موشک دوربرد تولید نکنید و این‌قدر دقت در نقطه‌زنی موشک‌ها را بالا نبرید، من به شما عرض می‌کنم آمریکایی‌ها رجز می‌خوانند، اما ما و آمریکا ۲ رقیب یکدیگر در موشک‌زنی هستیم».

سردار احمدی اضافه کرد: فقط ۷.۵ متر انحراف موشک‌های ما در دورترین نقطه پرتاب است که این برای موشکی که ۵ تن وزن دارد چیزی نیست و این درحالی است که این انحراف از نقطه اصابت برای آمریکایی‌ها ۷۶ متر است.

وی با با بیان این‌که از نظر معدل سنی، دانشمندان هسته‌ای ما زیر ۳۰ سال سن دارند، متذکر شد: ۷۰ درصد دانشمندان ما جوان هستند و تعداد کمی سن بالا دارند که این معدل را بالا برده‌اند.

فرمانده دوران دفاع مقدس اعلام کرد: ۲۲ مرداد امسال پرنکته‌ترین سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در طول سال بود که ۵۳ نکته دارد و در آن ۵ یا ۶ مقطع از انقلاب را شمرده‌اند و فرمودند که در همه این‌ها موفق از قائله بیرون آمدیم.

احمدی خاطرنشان کرد: شبیخون فرهنگی، فتنه و ایجاد مشکلات اقتصادی از فتنه‌های دشمنان بوده است، اما ملت ایران همیشه از مشکلات پیروز بیرون آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار