سرلشکر جعفری در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت:

عمق‌بخشی جوهره مقاومت، رسالت هنرمندان/ مقاومت اسلامی محاسبات بین‌المللی را رقم می‌زند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عمق بخشی جوهره مقاومت را وظیفه هنرمندان دانست.
کد خبر: ۳۲۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ - 26November 2018

عمق بخشی جوهره مقاومت، رسالت هنرمندان/ مقاومت اسلامی محاسبات بین‌المللی را رقم می‌زندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: ما همه چیز خود را از عزت، عظمت، اقتدار ،هنر مقاومت ملت بزرگ، عزت اسلامی و مقاومت ملت ایران داریم.

وی افزود: هنر مقاومت ریشه در تاریخ هزاران ساله ما و تاریخ ۴۰ ساله‌ای دارد که سرشار از مصادیق این هنرآفرینی و مقاومت و ایستادگی است که مردم ما در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی از خودشان نشان دادند و امروز به عنوان ملتی نمونه زبانزد هستند.

وی در ادامه گفت: آنچه که در ۴۰ سال انقلاب اسلامی اتفاق افتاد ممزوج شدن کلمه اسلامی در کنار مقاومت است. یعنی انقلاب اسلامی مقاومت ملت ایران را به مقاومت اسلامی تبدیل کرد که این معنای عمیق مقاومت اسلامی امروز یک مفهومی است که می‌شود گفت خیلی از محاسبات بین‌المللی را رقم زده و محور تعیین سرنوشت ملت‌ها قرار گرفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امروز این مقاومت اسلامی با همه قداست در منطقه و جهان در حال گسترش است. علما، روشنفکران و هنرمندان یک رسالت سنگین در این راستا دارند که مقاومت را عمق بخشند و آن را بیشتر اثر بخش کنند تا اثرات سریع‌تری داشته باشد.

سردار جعفری با طرح این سوال که ‌‌مقاومت اسلامی به چه معناست؟ گفت: ایستادگی مومنانه در برابر باطل، دشمنان خدا، کفر ، الحاد و در برابر همه پلیدی هاست. مقاومت مومنانه و ایستادگی جانانه در این راه مقاومت است. راهی که حضرت امام حسین (ع) ۱۴۰۰ سال پیش رفتند و آن را به همه آزادی خواهان نشان دادند و ملت ایران با پیروی از ایشان امروز این راه را طی می‌کند.

وی با طرح سوال دیگری درباره جوهره مقاومت و ایستادگی، گفت: ما باید به دنبال نشان دادن و هر چه بیشتر عمق بخشیدن جوهره مقاومت اسلامی باشیم که امروز به سرعت در جهان در حال گسترش است و آینده تاریخ و قرن را تعیین می‌کند. جوهره این مقاومت اراده انسان‌هاست.

فرمانده کل سپاه گفت: اگر کمی در قرآن تامل کنیم می‌بینم اراده بزرگ ملت ایران که زبانزد عام و خاص است و سایر ملت‌ها که ایستادگی را سرلوحه کارشان قرار دادند، دنباله اراده الهی است. و علت پیروزی‌ها و نصرت‌های الهی که با وجود تهدیدها نصیب ما و ملت‌ها می‌شود و دنیای استکبار را به هم ریخته است به دلیل دنبال کردن اراده الهی است که قرآن آن را به ما می‌آموزد.

وی تاکید کرد: خدای متعال اراده کرده که نور خودش را در برابر کفار و دشمنان بشریت روشن بدارد. البته به دست مومنین و ملت‌های مومن و انقلابی، هرچند کافران دوست نداشته باشند.

سرلشکر جعفری جهاد در عرصه فرهنگی را جهاد مبارزه، ایستادگی و توسعه و تعمیق این راه دانست و تاکید کرد: روحیه جهادی لازمه این کار است. چون در انقلاب اسلامی جنگ نرم و جهاد بسیار مهم‌تر و تعیین کننده‌تر از عرصه‌های جنگ سخت است.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: یک هنرمند جبهه مقاومت که می‌خواهد در این عرصه تلاش کند حتما باید تلاش او با کار و روحیه جهادی همراه باشد. روحیه جهادی برای خداست، همراه با سخت‌کوشی و حتما همراه با مخالفت همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در جهاد فرهنگی و هنری مخالفت و دشمن وجود دارد. دشمن این جهاد آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست بلکه دشمن داخلی دارد. توسعه راه مقاومت اگر آگاهانه باشد برای یک جهادگر مقاومت آینده بسیار تعیین کننده و روشنی خواهد ساخت.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: مطمئن باشید راه مقاومت اسلامی روز به روز روشن‌تر می‌شود و توسعه پیدا می‌کند. این راه با بسیج ملت‌ها، امکانات ممزوج شده و در آینده نزدیک پیروزی‌های بزرگ‌تر را نصیب جبهه مقاومت خواهد کرد. در دوران دفاع مقدس بسیاری تردید داشتند که وارد جنگ شوند. آن‌ها بعد از جنگ پشیمان شدند که چرا در آن دوران سرنوشت‌ساز نتوانستند نقش آفرینی کنند و امروز نیز چنین است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار