جانشین فرمانده قرارگاه ثامن‌­الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه:

جمهوری اسلامی در منطقه عرصه را بر استکبار تنگ کرده است

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: استکبار، داعش را سازماندهی کرد تا به جمهوری اسلامی و حامیان آن ضربه شستی نشان دهد. آنها آمده بودند تا در سوریه و عراق بمانند، اما به برکت جانفشانی مدافعان حرم، جمهوری اسلامی عرصه را در منطقه بر دشمن تنگ کرد.
کد خبر: ۳۲۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ - 27November 2018

جمهوری اسلامی در منطقه عرصه را بر استکبار تنگ کرده است/ شهدای مدافع حرم، عزت اسلام را در گرو جهاد می‌­دانستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرمانده جبهه مقاومت سردار «غلامرضا سمایی» مسئول واحد دیده‌­بانی منطقه «حلب» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجیدرضا حسن‌­زاده» جانشین فرمانده قرارگاه منطقه­‌ای ثامن‌­الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا در حسینیه ابوالفضل (ع) مشهد برگزار شد.

سردار حسن‌­زاده در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: یادواره شهدا فرصتی است تا نام و یاد شهدا زنده نگهداشته شود.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه­‌ای ثامن‌­الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به تاریخ پر فراز و نشیب اسلام گفت: بعد از 1400 سال انقلاب اسلامی در مسیر پیاده کردن احکام الهی و اجرای رسالت نبی اکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین به پیروزی رسید.

وی افزود: انقلاب اسلامی رحمت واسعه الهی و نشان قدرت لایزال الهی در برابر فرعونیان زمان بود. انقلاب اسلامی دل محرومین را شاد کرد و مایه هراس استکبار شد. جمهوری اسلامی به عنوان شجره طیبه و نعمت الهی برای تداوم حیات خود نیاز به حفاظت و حراست دارد که قطعاً شجره طیبه‌­ای همچون بسیج می­تواند این رسالت را به سرانجام برساند.

حسن­‌زاده خاطرنشان کرد: تا زمانی که بسیج داریم این کشور ایمن است. بسیجی که در همه عرصه‌­ها خوش درخشید. هشت سال دفاع مقدس که ثمره ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی بود دنیا را مبهوت خود کرد. دفاع مقدس یکی از برکات انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه داشت. بیت‌­المقدس­‌ها، کربلاها، والفجرها بخشی از حماسه‌ ­آفرینی­‌های این دوران است که در سایه ایمان و اعتقاد مردم کشورمان به خداوند بوجود آمد. این روحیه را باید حفظ کرد.

وی تأکید کرد: بسیج به عنوان یک تفکر ناب الهی و خدایی برای جوانان کشورمان شورآفرین و برای دوستان انقلاب چه در داخل و چه در خارج ایران اسلامی بارقه‌­های امید و برای دشمنان مایه بیم و هراس است. نباید از بسیج غافل بود. باید از این ظرفیت در تمام زمینه­‌ها استفاده کرد. ما هر کجا از این ظرفیت غفلت کردیم به نتیجه نرسیدیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جانفشانی شهدا در طول تاریخ انقلاب اسلامی به خصوص شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم با ایمان و اعتقاد راسخ به جهاد و وعده‌­های الهی، پا در میدان مبارزه گذاشتند و به این حقیقت ایمان داشتند که راه عزت اسلام در گرو جهاد و مبارزه با دشمنان اسلام است. مجاهدت مدافعان حرم باعث شد که افتخارات عظیمی در جبهه مقاومت نصیب جبهه حق شود.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای ثامن‌­الائمه (ع) با بیان اینکه بیداری اسلامی منافع استکبار را به خطر انداخت؛ تصریح کرد: استکبار داعش را سازماندهی کرد تا به جمهوری اسلامی و حامیان آن ضربه شستی نشان دهد. آنها آمده بودند تا در سوریه و عراق بمانند، اما به برکت جانفشانی مدافعان حرم، جمهوری اسلامی عرصه را در منطقه بر دشمن تنگ کرد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی مادامی که دلدادگانی همچون شهیدان «سمایی»، «حججی» و دیگر شهدای مدافع حرم و مجاهدان راه حق دارد توطئه‌­های دشمن نقش بر آب خواهد شد.

حسن‌­زاده متذکر شد: دفاع از حرم صحنه ایثار، جهاد و شهادت بود. در دفاع از حرم، جان معنا نداشت. اینگونه بود که افتخاراتی همچون آزادسازی شهر «نبل­ و الزهرا» توسط رزمندگان جبهه مقاومت رقم خورد.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع حریم کمال بهشت هستند گفت: شهید سمایی با اینکه 30 سال در سپاه به بهترین نحو خدمت کرده و دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک کرده بود، اما دغدغه­‌اش این بود که عاقبت بخیر شود و در بستر نمیرد. با پیگیری زیاد عازم سوریه شد؛ ولی در آنجا هم آرام و قرار نداشت و از این جبهه به آن جبهه می‌رفت تا این که از سوی خداوند پذیرفته شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار