جشنواره تئاتر مقاومت آغاز شد؛

پیمان هنرمندان بر سر مزار شهید آوینی برای صیانت از حوزه فرهنگ و هنر

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: امروز در جوار مزار شهید آوینی عهد می‌بندیم به عنوان هنرمند و قشر آگاهی‌بخش جامعه، از حوزه فرهنگ و هنر همچون شهدای بزرگوارمان در همه ابعاد صیانت کنیم و فضا را برای بالندگی فراهم سازیم.
کد خبر: ۳۲۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ - 27November 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با حضور امیر نصیربیگی، دبیر جشنواره، کوروش زارعی، مدیر هنر‌های نمایشی حوزه هنری، امیرحسین شفیعی، حبیبی، مدیرعامل بنیاد روایت و جمعی از هنرمندان این دوره از جشنواره، صبح امروز (سه‌شنبه ششم آذر) در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، نصیربیگی دبیر جشنواره گفت: برای دور بودن از تشریفات، اینجا را انتخاب کردیم تا برکت نفس شهدا را برای رفع مشکلات فرهنگ و هنر داشته باشیم. امیدوارم جشنواره امسال فرصت مناسبی باشد برای ارائه کار‌هایی که ارزش‌های دفاع مقدس را ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر مقاومت بهانه فرصتی است تا مدیران و هنرمندان موضوعات دفاع مقدس را در نظر بگیرند، یادآور شد: یک مدیر باید از این فرصت استفاده کند تا منشأ اثر باشد، امیدوارم این پنجره فرصتی باشد تا کار‌های جدید اجرا کنید و این کار‌ها در فرهنگسازی تاثیر جدی داشته باشند.

نصیربیگی اظهار داشت: امروز در جوار سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی عهد می‌بندیم به عنوان هنرمند و قشر آگاهی‌بخش جامعه، از حوزه فرهنگ و هنر همچون شهدای بزرگوارمان در همه ابعاد صیانت کنیم و فضا را برای رشد و بالندگی فراهم سازیم.

وی در پایان گفت: حضور ما فرصتی برای دستیابی به تکامل شخصیتی و ارزش‌های ما است. تئاتر، رخ در رخ است و همه در این چند روز همراهی کنید تا اجرا‌های خوبی داشته باشیم و در کنار هم لحظات خوبی را تجربه کنیم.

در ادامه مراسم گروه سنج و دمام جانان به سرپرستی حجت‌الله احمدبیگی از پیرغلامان حسینی (ع) به اجرای برنامه پرداخت.

بعداز ظهر امروز هشت نمایش در سالن‌های مجموعه تئاترشهر، تالار حافظ، تالار هنر، تالار مولوی، فرهنگسرای گلستان، تالار بوستان و گلستان کانون پرورش فکری بخش صحنه‌ای کار خود را آغاز خواهد کرد. سوختن در آب غرق شدن در آتش، ۶۴۱۰، حیاط خلوت، حماسه دلاوران، قدمگاه، دهکده هاپوخان، خوخان ناغیلی، جنگ بازی در این روز اجرا خواهند شد.

در بخش خیابانی و محیطی نیز ۹ نمایش اجرا خواهد شد. نمایش‌های ضیافت به سبک کاخ سفید، عروسی جنگ، ۵۵ دقیقه، انشاء متولد ۸۴، bell-۲۱۴، قهرمان کیست؟، اروند که تو را پس نداد، آکا، ماهی‌ها مشغول کارند در این روز اجرا خواهند شد.
شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به دبیری امیر نصیربیگی و با همت بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۶ تا ۱۰ آذرماه ۹۷ در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار