یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۱۶)/ دادگستری خرمشهر بمباران شد

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یادداشت روزانه خود در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۵۹ شرح حالی از پیشروی نیروی نظامی رژیم بعث عراق و بمباران شدن نقاط مهمی همچون پادگان دژ و دادگستری و ... خرمشهر را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۲۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 29November 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۱۶)/ دادگستری خرمشهر بمباران شد.

متن یادداشت روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاومت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«امروز دشمن در خرمشهر به پیشروی خود ادامه داده و خط اول مانند پلیس راه و تمام نقاط پادگان دژ را شدیداً زیر آتش گرفته است. دیشب نقاط حساس و مختلف شهر هدف توپ‌خانه و خمپاره‌های دشمن قرار داشت که نقاطی مانند پادگان دژ، دادگستری، دکل مخابراتی یک مدرسه، محل آذوقه در حزب جمهوری اسلامی و چند منطقه مسکونی کوبیده شده است.

عده‌ای افراد شخصی که مسلح بودند و کوکتل داشتند در حال رفتن به پلیس راه بودند. امروز دشمن نسبت به روز قبل مقداری پیشروی کرده و در بندر و عباره و صددستگاه پیشروی داشتند. امروز در میدان مقبل در طول یک ساعت و نیم بیش از ۳۵ گلوله خمپاره و خمسه خمسه افتاده است.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها