گزارش اختصاصی از نشست خبری جشنواره فیلم عمار

سینمای ایران در حال گذار به سینمای کامل است/ تنها ایران می تواند مقال تهاجم فرهنگی غرب بایستد

وحید جلیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار سینمای کامل را سینمایی دانست که هر سه وجه هنر،سرگرمی و رسانه ای را داشته باشد و مزیت سینمای ایران نسبت به کشور های دیگر وجه رسانه ای آن عنوان کرد.
کد خبر: ۳۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ - 25October 2014

سینمای ایران در حال گذار به سینمای کامل است/ تنها ایران می تواند مقال تهاجم فرهنگی غرب بایستد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس حسینیه هنر صبح امروز میزبان برگزاری نشست خبری پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور نادر طالب زاده دبیر پنجمین دوره این جشنواره و وحید جلیلی رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره برگزار بود.

پشت سر تریبون هایی که برای نشست قرار داده شده بود پوستری از فیلم های اکران شده در سال های گذشته این جشنواره بود که به عنوان یک اثر گرافیکی چشم نواز می آمد.

در ابتدای این برنامه حامد بامروت نژاد دبیر اجرایی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار توضیحاتی را در خصوص روند اکران فیلم های این جشنواره در طول سال گذشته داد و به نکته ی جالبی اشاره کرد و آن هم اینکه قرار است امسال پیش از خطبه های نماز جمعه ی برخی شهر ها فیلم های جشنواره عمار اکران شود.

وحید جلیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار که به مناسبت آغاز دهه ی محرم پیراهن مشکی به تن کرده بود صحبت هایش را با اشاره به درگذشت آیت الله مهدوی کنی آغاز کرد و در حالی که بغضی در گلو داشت شاگردی این عالم بزرگوار در دانشگاه امام صادق(ع) و ادامه ی راه این عالم مبارز را از افتخارات زندگی خود عنوان کرد.

جلیلی که مقالات و سخنرانی های بسیاری در نقد فضای رسانه ای کشور دارد سینمای ایران را در حال گذار به سینمای کامل دانست و با عنوان اینکه سینمای کامل سینمایی است که هر سه وجه هنر،سرگرمی و رسانه را داشته باشد جشنواره مردمی فیلم عمار را تلاشی برای رسیدن به این سینما بیان کرد.

وی عنوان کرد سینمای ایران پس از انقلاب دو مرحله را پشت سر گذاشته است و امروز نیاز دارد که به مرحله ی سوم وارد شود. وحید جلیلی روند سینمای ایران را از فیلمفارسی های مبتذل به سینمای هنری بی مخاطب و از سینمای هنری بدون مخاطب به سینمای کامل که دارای وجوه هنری،سرگرمی و رسانه ای است تقسیم کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار