یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۱۷)/ اسارت کماندو‌های عراقی

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یادداشت روزانه خود در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۵۹ شرح حالی از درگیری خانه به خانه در نزدیکی مسجد امام رضا (ع) و اسیر شدن تعدادی کماندو عراقی در خرمشهر را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۲۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 30November 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۱۷) / اسارت کماندو‌های عراقی

متن یادداشت روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاومت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«فلکه گارد اکنون در اختیار تکاوران است. خانه‌های سازمانی گمرک در دست دشمن است. بنا به گفته‌ای دشمن تا اسکله ۱۴ عقب نشینی کرده است. در پلیس راه، (کوی) طالقانی درگیری شدت پیدا کرد. درگیری خانه به خانه در نزدیکی مسجد امام رضا (ع) بین نیرو‌های خودی و دشمن ادامه دارد.

مبل فروشی احسان در ۴۰ متری در آتش می‌سوخت. نیرو‌های سپاه در عباره مشاهده کردند که تعداد زیادی نیروی زرهی با چراغ‌های روشن از طریق جاده اهواز به طرف خرمشهر می‌آمدند.

در عباره دیده شد که ۱۵ تانک دشمن به طرف دارخوین در حرکت هستند. نیرو‌های خودی ۱۲ کماندو را در زیر زمین ساختمان اداره بندر محاصره کردند و آن‌ها را اسیر کردند. نیرو‌های خودی در مقابل اداره گمرک و نیلیه و فلکه مقبل مستقر شدند.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها