سردار «کارگر» در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم قضایی:

بسیج از ثمرات دفاع مقدس است/ امروز در خارج از کشور سربلندیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بسیج یکی از ثمرات دفاع مقدس است گفت: همه مردم بسیجی هستند و بسیج به جناحی وابسته نیست.
کد خبر: ۳۲۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ - 27November 2018

اجازه توهین به نظام اسلامی به بهانه برخی مشکلات را نمی‌دهیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صبح امروز (سه شنبه ششم آذر) به مناسبت هفته بسیج در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم قضایی حاضر شد.

سردار کارگر در همایش «من انقلابی ‌‌ام» که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به عوامل به وجود آمدن جنگ اظهار داشت: عامل اصلی حمله عراق به ایران عظمت و ابهت انقلاب اسلامی بود. قدرتمندان و سرمایه داران غرب به سرکردگی آمریکا و در مشرق به سرکردگی شوروی با پدیدآمدن انقلاب اسلامی احساس خطر کردند. شوروی هم پیمان عراق بود و از اینکه در نزدیکی کشورش انقلابی به وقوع پیوست هراس داشت.

  130 هزار مستشار نظامی در ایران دخالت می کردند

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت 130 هزار مستشار نظامی در ایران حضور داشتند که در امور کشور دخالت می کردند، افزود: در خاطرات مادر فرح آمده است روزی شاهنشاه به داخل اتاق آمد در حالی که بسیار ناراحت بود. گفت نمی دانم در این کشور چه کسی مسوول است اگر من شاه هستم چرا کس دیگری تعیین تکلیف می کند. هواپیماهای ایرانی به دستور آمریکا به ویتنام رفته اند بدون اینکه شاه باخبر باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی صدام هنوز رئیس جمهور نبود، او به دست آمریکایی ها روی کار آمد. بهانه حمله به ایران ظاهرا قرارداد الجزایر و تصرف مناطق نفت خیز و اتصال به عراق بود ولی هدف اصلی نابودی انقلاب اسلامی بود. کشورهای غربی و مرتجع منطقه و کشورهای شرقی دست به دست هم داده بودند.

امروز در خارج از کشور سربلندیم

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور گفت: ما امروز در خارج از کشور سربلندیم. نباید اجازه زیر سوال رفتن اصل نظام را بدهیم و بگذاریم به خاطر برخی مشکلات به نظام اسلامی توهین شود. بسیج یکی از ثمرات دفاع مقدس است. همه مردم بسیجی هستند و بسیج به جناحی وابسته نیست.

وی بیان کرد: در ابتدای جنگ، عراق پنج هزار تانک و نفربر داشت که همه آن ها را نابود و به غنیمت گرفتیم اما در پایان جنگ عراق به هزاران نفربر تجهیز شد. در ابتدای جنگ، عراق 300 بالگرد داشت که 100 بالگرد آن را منهدم کردیم اما در پایان جنگ به 600 بالگرد دیگر مجهز شد. همچنین در ابتدای جنگ عراق 300 هواپیما داشت که همه آن ها در طول جنگ منهدم شد.

سردار کارگر به حوادث بعد از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: حادثه گنبد، طبس، آذربایجان، خلق عرب، فداییان خلق، حزب توده، موضوع بنی صدر، مسئله منافقین که بسیار مهم بود شهادت شهید بهشتی و شهادت شهیدان رجایی و باهنر از مشکلات ما پس از انقلاب اسلامی محسوب می شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: عراق در زمان حمله به ایران به شرق وابسته بود اما امام راحل علت اصلی این حمله را آمریکا دانست. ما ابتدا گمان می کردیم اولین سلاح شیمیایی توسط آلمان به صدام داده شده است اما اولین محموله برای آمریکایی ها از ذخایرش در خاورمیانه بود.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص ماهیت دفاع مقدس به کیفیت دفاع رزمندگان پرداخت و گفت: برخی فیلم های ساخته شده جفا به دفاع مقدس است. برای برخی عملیات ها ماه ها و بعضا سال ها فکر می شد. سرلشکر باقری می گفت الان که در اینجا ایستادم اگر به سال 64 برگردم می گویم علمی ترین عملیات دفاع مقدس والفجر 8 بود که یک سال هر روز جزر و مد اروند اندازه گیری شد. عبور از اروند کار فوق العاده ای بود و برخی ارتش ها همچنان معتقدند نمی توان از آن عبور کرد.

مهمترین نکته فرماندهی جنگ امام خمینی(ره) بود

سردار کارگر با بیان اینکه کارهای بزرگی در دفاع مقدس انجام شد و ما از شیوه های سنتی عبور کردیم، گفت: کشف راه های نو، توسلات معنوی رزمندگان که جنگ را به دفاع مقدس تغییر دادند، اسطوره شدن برخی رزمندگان که به یکباره پرواز کردند، تحول اساسی در ارتش و ظهور افرادی مثل شهید بابایی، صیاد شیرازی و آبشناشان از جمله مهمترین دستاورد های دفاع مقدس است. مهمترین نکته فرماندهی جنگ مربوط به مرجع تقلید و عارف بالله امام خمینی (ره) بود. تا به امروز نقش امام در جنگ به خوبی تبیین نشده است. یکی از بزرگان می گفت دفاع مقدس امام را هم به آزمون گرفت.

وی تصریح کرد: در عملیات کربلای 1 واقعا نیروهای ما کم بود. بررسی کردیم ارتفاعات قلاویزان را بگیریم. وقتی در منطقه مستقر شدیم باید مهران را پس می گرفتیم عملیات والفجر 8 در زمستان انجام شده بود و هنوز رزمندگان ما در حال جنگ بودند. اما امام فرمان به آزادی مهران دادند و فرماندهان اعلام کردند خود برای آزادی شهر پیشقدم می شوند.

امروز موشک های بالستیک می سازیم

وی دفاع مقدس را تمرین شعار «ما می توانیم» دانست و افزود: در ابتدای جنگ قادر به ساخت سیم خاردار نبودیم. امروز موشک های بالستیک می سازیم و دشمنان می دانند به علوم آن دسترسی داریم.

وی به سخنان رهبری مبنی بر تلاش دشمن برای فراموشی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سال گذشته در دیدار با رهبری و ارائه گزارش کار، ایشان فرمودند ملت ما هنوز سرشکستگی معاهده ترکمنچای را حس می کند اما همین مردم می توانند تا صدها سال از موضوع دفاع مقدس درس بگیرند. 300 سال هم بگذرد باز صدای شهدا تازه است.

به کشوری مستقل تبدیل شدیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خاتمه بیان کرد: ما از یک کشور وابسته به کشوری مستقل تبدیل شدیم. خودمان امروز بالگرد می سازیم، قطب پزشکی منطقه هستیم، در تولید علم در منطقه رتبه اول را داریم. در رشد علمی رتبه برتر هستیم. امروز کشورهای منطقه از ما کمک می خواهند. کشوری که پشت سوریه ایستاد، جمهوری اسلامی ایران بود. ایران در آزادی عراق کمک کرد. امروز آمریکا و عربستان در یمن تسلیم شدند. تنها جایی که با سربلندی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می گوید جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها