حریزاوی:

منطق ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، منطق مقاومت است

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه منطق ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، منطق مقاومت است، گفت: هنوز به فضل خدا این منطق در ذهن شریف مردم ما وجود دارد که خداوند متعال راه‌هایی برای نصرت ما گذاشته است به شرط این که به وعده‌های خداوند ایمان داشته باشیم.
کد خبر: ۳۲۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 27November 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی که به مناسبت هفته بسیج در جمع بسیجیان مسجد توحید تهران حضور یافته بود، ضمن قرائت آیه «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْناهُمْ ماءً غَدَقاً» اظهار داشت: قرآن می فرماید اگر آنها بر آن راهی که در پیش پای آنها نهادیم مقاومت می کردند، آب گوارایی را به آنها می نوشاندیم؛ موضوع بحث ما نظریه ای است تحت عنوان نظریه «مقاومت» که مبنای این نظریه در قرآن کریم است.

وی ادامه داد: امروز در جامعه سوالی به صورت جدی مطرح است مخصوصا برای نسل جدید انقلاب که می خواهد وارد دهه پنجم انقلاب شود. سوال این است که چه قدر باید تحمل کرد؟ تا کجا باید صبر کرد؟ کی همه چیز درست می‌شود؟ ما برای این سوال یک پاسخ مبنایی داریم و یک پاسخ روبنایی.

حریزوای تاکید کرد: در قرآن کریم یک منطقی داریم به نام منطق حسابگری. قرآن تلاش می‌کند که ما بر اساس منطق ترکیبی محاسبات خود را انجام دهیم. منطق ترکیبی یعنی آنچه که مبنای تفسیر و تصمیم ماست باید مجموع محاسبات دنیوی و فرادنیوی باشد؛هم دنیا را در نظر بگیریم هم آخرت را.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه یادآور شد: جهان باطنی دارد و قرآن همواره بر مسلمانان تاکید می‌کند که به باطن جهان نیز توجه کنند. چرا این قدر بر قرائت سوره عصر تاکید شده است؟ چون در آن بر عصر قسم یاد شده است. عصر یعنی روزگار. کدام روزگار؟ روزگار آخرالزمان. روزگاری که صاحبش کسی است به نام حضرت مهدی (عج).

حریزاوی اضافه کرد:در نظام محاسباتی انسانهای مومن باطن و حقیقت جهان هم مورد توجه قرار می گیرد و اساسا اگر کسی بر اساس باطن و ملکوت جهان محاسبات خود را انجام دهد، نوع مواجهه اش با مسائل متفاوت خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: در نظریه مقاومت تلاش می‌شود که اتفاقاتی که در باطن جهان به وقوع می پیوندد، مورد توجه قرار گیرد. یکی از اتفاقات باطنی جهان حقیقتی است به نام «نصرت الهی». خدواند متعال قوانینی دارد که این قوانین به شکل ظاهری و باطنی جهان را اداره می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در مکتب محاسبات مادی کمیت ها یک حسابی دارند و کیفیت ها حسابی دیگر. اما در منطق فرامادی یا متافیزیکی چطور؟ در منطق مادی مثلا عدد ۱۵ از عدد ۱۳ بزرگتر است اما در منطق متافیزیکی و نگرش باطنی به جهان نمی شود کم ها را دست کم گرفت. خداوند متعال می فرماید که گاهی تعداد بالاست اما من گاهی اوقات کمیت را با کیفیت مقایسه می‌کنم «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ».

وی در ادامه به بحث پیرامون منطق الهی و قوانین حاکم بر جهان پرداخت و ضمن قرائت آیات مختلف قرآن در این زمینه افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ما داریم چه چیزی را جشن می گیریم؟ ما گرانی ها و مشکلات مردم را جشن نمی گیریم. راه هایی وجود دارد که باید این مشکلات را حل کنیم. ما این را جشن می گیریم که هنوز به فضل خدا این منطق در ذهن شریف مردم ما وجود دارد که خداوند متعال راه هایی برای نصرت ما گذاشته است به شرط این که به وعده های خداوند ایمان داشته باشیم.

حریزاوی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه حرکتهای جهادی در جمهوری اسلامی یکی از مصادیق نظریه مقاومت است، تصریح کرد: منطق ما منطق مقاومت است. شما حجم کارهای گروه های جهادی را در زلزله کرمانشاه مقایسه کنید با دیگر گروه های متعارفی که وجود دارد. تنها راه برون رفت کشور از مشکلات موجود مدیریت جهادی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها