فرمانده سپاه ناحیه «باشت» خبر داد؛

تشدید گشت‌های محله‌محور بسیج در «باشت»

«سیدعلی رضازاده» گفت: طرح تشدید گشت‌های محله‌محور «رضویون» با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان نیروی انتظامی، بسیج مستضعفین و دادستان عمومی و انقلاب، به‌صورت قانون‌مند اجرا شده و این تفاهم‌نامه به مدت سه سال و به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۲۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ - 27November 2018

همایش طرح تشدید گشت‌های محله‌محور«رضویون» در باشت برگزار شد به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، «سیدعلی رضازاده» فرمانده سپاه ناحیه «باشت»، امروز (سه‌شنبه) در همایش طرح تشدید گشت‌های محله‌محور «رضویون»، اظهار داشت: هدف از تشکیل گشت‌های بسیج محله‌محور «رضویون» ارتقای احساس امنیت در محله‌ها و روستا‌هاست.

وی افزود: این گشت‌ها یکی از بهترین طرح‌ها برای ایجاد امنیت در جامعه و کمک به نیرو‌های انتظامی در برقراری نظم و امنیت بوده است.

فرمانده سپاه «باشت» با بیان این‌که آرامش محله‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلب رضایت مردم به نسبت به نظام جمهوری اسلامی با اجرای این طرح میسر می‌شود، گفت: این طرح با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان نیروی انتظامی، بسیج مستضعفین و دادستان عمومی و انقلاب سراسر کشور به صورت قانون‌مند اجرا شده و این تفاهم‌نامه به مدت سه سال و به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

رضازاده با برشمردن انواع گشت‌های محله‌محور «رضویون»، ابراز کرد: این گشت‌ها به ۲ صورت پیاده و سواره از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح در محله‌ها و روستا‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: گشت‌های پیاده مجهز به سلاح سرد مانند باطوم، افشانه و شوکر در قالب تیم گشت‌زنی سه تا ۵ نفره هستند که با لباس مصوب بسیجی اقدام به گشت‌زنی در محلات و روستا‌ها جهت برقراری امنیت و جلوگیری از وقوع برخی اتفاقات مانند سرقت، شعارنویسی، تعرض به اموال عمومی و... می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان «باشت» بیان کرد: گشت سواره «رضویون» نیز مجهز به سلاح گرم هستند و با استقرار در حوزه مقاومت بسیج محله و روستا جهت پشتیبانی از گشت‌های پیاده به وظایف خود می‌پردازند که در این راستا باید اقدامات آن‌ها به اطلاع کلانتری‌ها رسانده شود و به صورت ماهانه نیز اقدامات به فرمانده انتظامی شهرستان ارسال تا کلانتری‌ها با در اختیار داشتن این اقدامات، مطلع و جهت پشتیبانی آمادگی لازم را داشته باشند.

رضازاده تصریح کرد: فرمانده‌های پایگاه‌ها می‌توانند به صورت مستقیم اقدام به دستگیری افراد و توقیف اموال کنند، اما باید این موارد را سریعا تحویل نیرو‌های انتظامی دهند.

وی بالابردن سطح آگاهی و توانمندسازی ضابطین بسیجی را از وظایف دادستان و قوه قضایی برشمرد و ادامه داد: در همین راستا کلاس‌هایی برای آگاهی‌بخشی به ضابطین بسیجی برگزار شده و آزمون نیز گرفته شده است که به‌زودی کارت‌های ضابطین بسیجی نیز در اختیار نواحی قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان «باشت» تأکید کرد: هر تیم حتما باید یک نفر از ضابطین قضایی را در مأموریت‌های خود به همراه داشته باشد؛ زیرا نمی‌توان بدون ضابط قضایی اقدام به دستگیری افراد یا توقیف اموال کرد.

رضازاده برگزاری جلسات به صورت ماهانه میان ضابطین دادگستری، نیروی انتظامی و سپاه را جهت برطرف کردن مشکلات ضروری دانست و ادامه داد: گشت بسیج «رضویون» باید پس از تنظیم صورتجلسه و رسیدگی به امور متهمان، اموال و اسناد، پرونده‌ها را با نظر پشتیبان و بدون اتلاف وقت تحویل نیروی انتظامی دهد.

فرمانده سپاه ناحیه «باشت» گفت: با هوشیاری مردم تا‌کنون ترفند‌های دشمن برای برهم زدن امنیت و آرامش جامعه خنثی شده است؛ لذا باید تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از هر‌گونه اقدام از سوی دشمنان چندبرابر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها