سردار کوثری:

همه ملت ایران بسیجی هستند

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه ی ملت ایران بسیجی هستند. همه ی مردم ایران عاشق وطن و خدمت به هم وطنان خود هستند.
کد خبر: ۳۲۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ - 27November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، پیش از ظهر امروز سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل کوثری» جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم هفته بسیج اقشار منتخب استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، حضور یافت و از بسیجیان نمونه استان تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

سردار اسماعیل کوثری ضمن تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) پیام آور صلح و مهربانی و هفته بسیج اظهار داشت: در 5 آذر ماه سال 1358 که حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند، خیلی از سیاستمداران داخلی این طور برداشت کردند که این صحبت در حد یک بلوف سیاسی است و هرگز این طرح به عمل نخواهد رسید. اما خود ایشان می دانست که بسیج مردمی با وجود یک ملت ایثارگر و مسنجم تشکیل یافته و در تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد درخشید.

وی در ادامه افزود: زمانی که ما به قبل از پیروزی انقلاب توجه می کنیم، با مطالعه تاریخ مشاهده می کنیم که در زمان حکومت پهلوی و قبل از آن دو و نیم برابر مساحت کنونی کشور بر اثر بی کفایتی حکومت ها از دست رفته است. مثلا در سال 1350 استان بحرین با تصمیم انگلیسی ها از ایران جدا شد، بدون این که اعتراضی در دولت یا ملت ایران صورت گیرد.

کوثری گفت: قبل از انقلاب 6/5 میلیون بشکه نفت از ذخایر ملی استخراج می شد که حدود 6 میلیون بشکه از آن صادر می شده است. اما امروز فقط (1/200/000) بشکه نفت به خارج از کشور صادر می گردد و سطح زندگی مردم با فقر قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. امروز هم مشکلات اقتصادی وجود دارد اما منابع ما به دست اربابان خارجی نیست.

این مقام مسئول با اشاره به این که در دوران دفاع مقدس همه دنیا علی الخصوص کشورهای قدرتمند دنیا با هم علیه ما متحد شده بودند تا دسترنج امام و ملت را نابود کنند، تصریح کرد: تنها کشوری که از ابتدا تا امروز در کنار ما بوده «سوریه» است. چه در زمان دولت «حافظ اسد» و چه در دوره «بشار اسد».

کوثری بیان داشت: دو عامل باعث شده است تا نهضت انقلاب مردم ایران در مقابل استکبار سر خم نکند. یکی رهبری امام خمینی (ره) که با صلابت و اقتدار در جلوی استکبار جهانی ایستاد. عامل دوم مردم بودند که در قالب بسیج بیست میلیونی ایستادگی نموده و از این انقلاب حمایت کردند. این دو عامل سبب شکست معادلات و محاسبات دشمنان شد.

وی افزود: وقتی که انسان عاشق خداوند بشود از جان و مال خود در این راه می گذرد. اگر فداکاری های زنان و مردان از خود گذشته در جامعه ای نباشد، آن جامعه عقب مانده خواهد بود و امنیت آن همیشه در خطر است. وقتی می گوییم بسیجی یعنی کسی که عاشق خدا و عاشق ولایت است و بر اساس این عشق به کشور و مردم خود خدمت می کند.

کوثری با اشاره به نمونه های شاخص بسیجیان در طول انقلاب اظهار داشت: شهید «حسن تهرانی مقدم» در سال 1362 به عنوان یک دانشجو، مصمم و محکم اعلام کرد که «ما موشک خواهیم ساخت» و با تلاش بسیار و بی هراس از فشارهای داخلی و خارجی به هدف خود دست یافت. این نمونه اراده و تلاش یک بسیجی است.

وی در پایان افزود: همه ی ملت ایران بسیجی هستند. همه ی مردم ایران عاشق وطن و خدمت به هم وطنان خود هستند. از مسئولین می خواهیم که عدالت را در جامعه پیاده کنند و مانند بسیجیان که بی چشمداشت در هر سمتی که باشند در حال خدمت در راه خدا هستند، آن ها هم همان گونه عمل کنند. فرهنگ بسیج دشمنان ما را ناامید کرد و شکست داد و امروز این فرهنگ در کشورهای همسایه مانند سوریه دشمن را زمین گیر کرده است.

همه ی ملت ایران بسیجی هستند

در پایان این مراسم از بسیجیان نمونه اقشار مختلف شهری، دانشجویی و دانش آموزی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار