مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

امروز در جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و روانی به‌سر می‌بریم

«حجت‌الله ناصرپور» گفت: امروز ما ظلمات بسیاری را در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی و شرایط جنگی به مراتب سخت‌تری را برای جمهوری اسلامی می‌بینیم؛ چرا که دیروز تانک، توپ و موشک بود و امروز چهره جنگ عوض شده است و ما در جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و روانی به سر می‌بریم.
کد خبر: ۳۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ - 27November 2018

مقابله با هجمه های دشمنان برعلیه ارزش های دفاع مقدس از مهمترین وظایف بنیاد حفظ آثار استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در همایش «یاد یاران» که با حضور جمعی از بسیجیان جامعه پزشکی در سالن جلسات بیمارستان «شهدای عشایر» خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: آماری نزدیک به ۶۵ هزار نفر از پزشکان و پرستاران و دست‌اندرکاران سلامت جامعه، عضو بسیج هستند.

وی با بیان این‌که ۴۴ نفر از جامعه پزشکی استان لرستان شهید شده‌اند، گفت: «محمد علی عباسی» شهید شاخص جامعه پزشکی، «اسماعیل هادیان» پزشک بسیجی، «فرهاد خورشیدی» دانشجوی دکترای پزشکی که در دوران سربازیش به شهادت رسید، «علیرضا دلیران» که دانشجوی دکترا بوده است، «حسین حیدری مقدم» دانشجوی رشته پزشکی، «عبدالعلی امیری» مسئول بهداری، «عبدالعلی چوبکار» که در استان کرمانشاه درمانگاهی به نام وی ثبت شده است و «ایرج خسروی» که فرمانده بهداری بوده است، از جمله شهدای جامعه پزشکی لرستان هستند.

ناصرپور با اشاره به مشکلات و کمبود امکانات جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی، افزود: ۴۳ کشور و ۴۴۵ شرکت چند ملیتی اروپایی، آمریکایی و شوروی آن زمان آمدند پای کار و به عراق کمک کردند.

وی با استناد به حدیثی از مولای متقیان که فرموده‌اند وقتی کسی جز خدا کسی را ندارد، با او مبارزه نکنید، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس کشور ما تنها بود و جز خدا کسی را نداشتیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: در آن شرایط دشوار جنگ، برای پزشکان و کادر درمانی شیفت هم می‌گذاشتند، یادشان می‌رفت زمان شیفت چقدر است و یا اینکه در شیفت چندم هستند.

ناصرپور ادامه داد: کسانی که در حوزه سلامت برای نجات مجروحین و برای نجات کسانی که رزمندگان و جابه‌جایی شهدا قدم‌ها برداشتند و زحمات فراوانی کشیدند و زمان برای آن‌ها معنا نداشت، ایثار و ازخودگذشتگی‌شان در اوج بود.

وی با بیان این‌که خداوند به حضرت موسی فرمود: «ما تو را فرستادیم و گفتیم قومت را از ظلمت به سوی نور هدایت کن و ایام‌الله را برای آن‌ها یادآوری کن»، گفت: در جمهوری اسلامی ایام خاصی است که به ایام‌الله معروف هستند مانند ۲۲ بهمن؛ چرا که در این روز‌ها نور خدا را دیده‌ایم و قدرت خدا را دیده‌ایم و ایام‌الله روزی است که با توسل با آن روز می‌توانیم امروزمان را بسازیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان افزود: ایام‌الله یعنی آن روز‌هایی که قدرت الهی را با چشم خودمان ببینیم، ما در زندگی‌مان هم می‌توانید ایام‌الله را تعریف کنیم؛ به‌عنوان مثال اگر در زندگی ما یک روزی خدا یک توفیقی داده است، همان روز ایام‌الله است.

سرهنگ ناصرپور با استناد به روایات، روز مرگ، روز قیامت و روز قیام حضرت مهدی (عج) را جز ایام‌الله برشمرد و تصریح کرد: وقتی انسان به یاد مرگ بیافتد ایام‌الله است؛ چرا که یادآوری مرگ باعث می‌شود تا انسان از انجام گناه دوری کند و به یک تقوای الهی برسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما ظلمات بسیاری را در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی و شرایط جنگی به مراتب سخت‌تری را برای جمهوری اسلامی می‌بینیم؛ چرا که دیروز تانک، توپ و موشک بود و امروز چهره جنگ عوض شده است و ما در جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و روانی به سر می‌بریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان این‌که امروز دشمنان ما تلاش می‌کنند تا ملت ما تجربه‌هایی را که در انقلاب و دفاع مقدس به‌دست آوردند را فراموش کنند، یادآور شد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از چهار سلاح تخریب ارزش‌ها، محدود کردن ارزش‌های به دست آمده دوران دفاع مقدس به همان دوران، تضعیف اشخاص و نهاد‌هایی که بار فرهنگی انقلاب را به دوش می‌کشند و نیز تحریف و نسبت دادن دفاع مقدس به قشر و ارگان یا نهاد خاص، سعی در کم رنگ جلوه دادن ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارند.

سرهنگ ناصرپور در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مقابله با خطرات و هجمه‌هایی است که دشمن به وسیله آن‌ها سعی در کم اهمیت جلوه دادن ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی و دوران طلایی دفاع مقدس را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها