فیلم نگار ۱۹۲ از سوی بنیاد فارابی منتشر شد

شماره جدید ماهنامه سینمایی «فیلم نگار» از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.
کد خبر: ۳۲۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ - 27November 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شماره ۱۹۲ ماهنامه سینمایی «فیلم نگار» از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

در سرمقاله شماره ۱۹۲ فیلم نگار به موضوع سینمای دینی با نگاه به عاشورا اشاره شده است.

همچنین در این شماره با محمدعلی و حامد باشه آهنگر درباره فیلم «سرو زیر آب» گفت‌وگو شده است. بررسی ساختار دراماتیک و روند روایت داستانی و شخصیت‌پردازی فیلمنامه این اثر نیز از دیگر بخش‌های فیلم نگار است.

نگاه آنتاگونیست در پیش برد حوادث داستان فیلمنامه «ماهورا» و ساختار روایتی این فیلم، نگاهی به جهان داستانی «هندی و هرمز» از منظر تجربه شخصیت‌ها، بررسی در هم تنیدگی واقعیت و فراواقعیت در فیلمنامه «گرگ بازی» و بررسی این اثر از نقطه نظر ساختار و کارکرد فانتزی برای خلق کاراکترهای غیر واقعی در فیلمنامه «پیشونی سفید۲» دیگر مطالبی است که در بخش سینمای ایران فیلم نگار به چشم می‌آید.

تحلیل دگرگونی هویت در فرآیند نوشتن در آثار استیفن کینگ، مروری بر فیلم‌های اقتباسی از آثار استیفن کینگ که داستانشان در شهر کسل راک اتفاق می‌افتد و بررسی اجمالی مضمون گناه در جهان وی، بررسی دوگانه زندگی و مرگ در دو فیلمنامه «رهایی از شاوشنگ» و «مسیر سبز»، نگاهی به فیلمنامه «درخشش» و «رهایی از شاوشنگ» و مینی سریال «کسل راک»، سه توصیه استیفن کینگ برای نویسندگانی که پیرو سبک او هستند، فیلمنامه کامل «آرواره‌ها» و یادداشت مترجم و سکانس برگزیده این اثر از دیگر بخش‌هایی است که در سینمای جهان ماهنامه فیلم نگار منتشر شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها