معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

جهادکشاورزی خراسان جنوبی ۳۹ شهید تقدیم انقلاب کرده است/ نقش ویژه روستایی‌ها در جهاد سازندگی

«مهدی سورگی» گفت: ۳۹ شهید در خانواده جهاد کشاورزی استان داریم که در سطح استان پراکنده هستند و با حضور در خانواده‌های آن‌ها از این شهیدان والامقام تجلیل کرده‌ایم، همچنین در بدنه جهاد کشاورزی ۳۰۹ جانباز داریم که در روز جانباز از این عزیزان نیز تقدیر می‌کنیم.
کد خبر: ۳۲۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ - 28November 2018

جهادکشاورزی خراسان جنوبی 39 شهید تقدیم انقلاب کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «مهدی سورگی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، در نشست خبری اجلاسیه شهدای کشاورز استان، اظهار داشت: جهاد سازندگی رکن سوم جنگ بود و ماشین مهندسی جنگ را مدیریت می‌کرد که موفق به دریافت لقب «سنگرسازان بی‌سنگر» از لسان مبارک امام خمینی (ره) شد.

وی با اشاره به این‌که در بحث احداث پل اقدامات خوبی توسط جهاد سازندگی انجام شد، افزود: بسیج و سپاه یک نهاد مردمی بود، اما یگان مهندسی و رزمی در اختیار ارتش بود که با بُعد مسافت جنگ، جوابگوی نیاز زمان نبود و جهادسازندگی توانست در خط مقدم و پشت جبهه مؤثر باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امورات توسعه در حوزه روستا به نسبت اوایل انقلاب بسیار متفاوت شده است، یادآور شد: در ابتدای انقلاب تراکم راه روستایی زیر عدد ۲ بود که در این سال‌ها به رقم ۱۱.۵ درصد در سطح کشور رسیده است.

سورگی عنوان کرد: کار جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس مورد مدح و ستایش رهبری بود؛ زیرا همه راننده‌ها و نیرو‌های فنی اکثرا افرادی از بدنه روستا‌ها بودند و مخصوصاً کشاورز‌ها نقش ویژه‌ای در جبهه‌ها داشتند.

وی اعلام کرد: ۳۹ شهید در خانواده جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی داریم که در سطح استان پراکنده هستند و با حضور در خانواده‌های آن‌ها از این شهدای والامقام تجلیل کرده‌ایم، همچنین در بدنه جهاد کشاورزی، ۳۰۹ جانباز داریم که در روز جانباز از این عزیزان نیز تقدیر می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که جامعه جهاد کشاورزی در سطح استان خراسان جنوبی حدودا ۷ هزار عضو دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار جذب در حوزه بنیاد شهید خراسان جنوبی را فرزندان شهدا و جانبازان کشاورز داشته‌اند که در مجموع ۱۱۱ نفر از این قشر جذب شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار