یادداشت؛

بسیج، شریان حیاتی انقلاب اسلامی

بسیج مجموعه ای است که در آن پاک ترین و آماده به کار ترین جوانان برای به کمال رساندن کشور جمع شده اند و امروز با تدابیر مختلف اقتصاد مقاومتی را اجرا می نمایند که ضرورت حمایت هم جانبه دولت از بسسیجیان روز به روز آشکارتر می شود.
کد خبر: ۳۲۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ - 27November 2018

بسیج، شریان حیاتی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، بسیج یک نهاد اجتماعی و سازمان مردمی در سراسر کشور است که جوهره آن را تلاش و کوشش هوشمندانه، سازندگی، اخلاص، مدیریت بهینه منابع واستفاده حداکثری از استعداد و توان جامعه تشکیل می دهد و رسالت آن پیشبرد مسائل حیاتی انقلاب اسلامی است.

در روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که توطئه ها و فتنه های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش می یافت،امام خمینی در پنجم آذر ۵۸ فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند:مملکتی که ۲۰میلیون جوان دارد باید بیست میلیون ارتش نیز داشته باشد. هنوز یک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژیم بعث عراق علیه ایران دست به حمله همه جانبه زد و جوانان سلحشور کشور به صورت خودجوش و تحت تشکل های بسیجی به جبهه‌ها شتافتند و در طول هشت سال جنگ تحمیلی دست به حماسه ها زدند و رشادت ها آفریدند.

بنا به فرموده مقام معظم رهبری بسیج مجموعه ای است که در آن پاک ترین انسان ها،فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن این کشور جمع شده اند.

و اما در طول ۱۲سال گذشته رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) عناوین سال را اقتصادی انتخاب کرده اند که برجسته ترین آنها حرکت به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است که این امر نشان از اهمیت ماجراست. خوشبختانه بسیج در قالب بسیج سازندگی و برگزاری اردوهای جهادی با فعالیت های خود در جهت عمران و آبادانی،استقرار عدالت اقتصادی و اجتماعی در کشور، توسعه اقتصاد روستایی به ویژه در مناطق دوردست و محروم توانسته است به تقویت ستون‌های اقتصاد ملی و استحکام بیشتر در برابر آسیب های تحریم و دیگر توطئه های اقتصادی کمک های بسزایی داشته باشد.

نهاد بسیج با توجه به گستردگی و مردمی بودن آن همان طور که در دوران شکوهمند دفاع مقدس درخشید، اگر  امروز نیز مورد حمایت بیشتر دولت در زمینه اقتصادی قرار گیرد، با توجه به ویژگی ها و گستردگی آن و داشتن پایگاه های متعدد در سراسر کشور و تعاملات گوناگون در ایجاد شبکه های اقتصادی می ­تواند به موفقیت های قابل توجهی دست یابد، همانگونه که در دوران های مختلف انقلاب کارآیی خود را ثابت کرده است.

در پایان باید اذعان داشت که بسیج و بسیجی نباید نسبت به شناخت و مدیریت انواع تهدیدات دشمنان چه در عرصه اقتصاد و چه در عرصه های دیگر بی تفاوت باشد و دولتمردان باید به ویژگی های بارز و تاثیرگذار بسیج ایمان داشته باشند و با حمایت های روزافزون زمینه موفقیت جوانان این مرز و بوم و رهایی از مشکلات فعلی را فراهم کنند. 

«سودابه رعیت نژاد» دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار