بیانیه مجمع پیشکسوتان جبهه سوسنگرد به مناسبت سالگرد «عملیات طریق‌القدس»

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد به مناسبت سی و هفتمین سالگرد عملیات «طریق القدس» و آزادسازی بستان بیانیه‌ای را منتشر کرد.
کد خبر: ۳۲۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ - 28November 2018

بیانیه مجمع پیشکسوتان جبهه سوسنگرد به مناسبت سالگرد «عملیات طریق‌القدس»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در بیانیه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد آمده است:
دشمن بعثی عراق با تصرف شهر مرزی بستان در مهر ماه سال 1359 و حضور متجاوزانه بیش از 14 ماه در آن شهر، همراه با جنایات و فجایع ضد انسانی بی‌شمار و آوارگی و تحمیل رنج و آلام جبران ناپذیر بر مردم متعهد بستان ، با خیال واهی خود نام آن را به البستین تغییر داده و در زمره شهرهای تابع استان العماره عراق قرار داد.

سرانجام رزمندگان اسلام متشکل از ارتش، سپاه، بسیج، ستاد جنگ‌های نامنظم و پشتیبانی موثر نیروی هوایی، هوانیروز و جهاد سازندگی با هدف آزادسازی شهر مظلوم بستان و بیرون راندن دشمن تا مرزهای بین‌المللی طی عملیاتی غرورآفرین با نام«طریق‌القدس» در بامداد 8 آذر1360با رمز مقدس«یا حسین فرماندهی» با استمداد از الطاف الهی، به یگان‌های ارتش متجاوز صدام به طور رعدآسا یورش برده و در همان ساعات اولیه با استعانت از امدادهای غیبی خداوند که بخشی از ان همراه با بارش باران و هوای ابری بود، موفق شدند متجاوزان را غافلگیر نموده و دشمن را به محاصره خود در آورند.

در عظمت این عملیات بزرگ و افتخار آفرین همین بس که حضرت امام (ره) آن را « فتح الفتوح» نامیده و در پیام بسیار ارزشمند خود فرمودند:

مبارک باد بر کشور عزیز ایران و بر ملت شریف، رزمندگانی چنین قدرتمند و عاشقانی چنین محو جمال ازلی و سربازانی چنین دلباخته که شهادت را آرزوی نهایی خود و جانبازی در راه محبوب خود را آرمان اصیل خویش می‌دانند. وجود چنین رزمندگانی را که در دو جبهه معنوی و صوری و ظاهر و باطن از امتحان سرافراز بیرون آمدند.

رزمندگان اسلام طی دو هفته عملیات مداوم با تقدیم بیش از هزار شهید توانستند ضمن آزادسازی شهر بستان، تنگه استراتژیک چذابه، ارتفاعات الله اکبر و 70 روستای منطقه، حدود650 کیلومتر مربع از سرزمین کشور عزیزمان را پس از 420 روز از لوث وجود اشغالگران بعثی پاک نمایند.

همچنین خطوط تدارکاتی و ارتباطی دشمن در منطقه غرب خوزستان قطع گردید و رزمندگان ما برای اولین بار در جنوب کشور موفق شدند دشمن متجاوز را به پشت مرزهای بین‌المللی عقب رانده و راه فتح منطقه شمالی خرمشهر را بگشایند. در این عملیات افتخار آفرین 6 تیپ دشمن منهدم، هزاران نفر از نفرات آنان کشته و زخمی و صدها نفر نیز به اسارت مدافعان میهن عزیزمان در آمدند.

غنائم بی‌شماری از جمله 170 دستگاه تانک و نفربر، 250 دستگاه انواع خودروهای نظامی، 120 دستگاه انواع ماشین‌های مهندسی و 19 قبضه توپ به غنیمت رزمندگان سلحشور اسلام درآمد که در تاسیس یگان‌های جدید رزمندگان اسلام بکار گرفته شد و بیش از 180 دستگاه تانک و نفربر، 200 دستگاه خودرو، 13 فروند هواپیما و 4 فروند بالگرد دشمن منهدم گردید.

ارمغان رشادت‌ها و جان فشانی های رزمندگان در دفاع مقدس، تثبیت و تحکیم و نیز صدور انقلاب پرافتخار اسلامی بود و تأثیرات الهام بخش انقلاب اسلامی، انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به کشورهای اسلامی و در نتیجه ایجاد بیداری اسلامی، خیزش ملت‌ها و مقاومت در برابر استکبار و زیاده‌خواهی‌های آن می‌باشد که آثار پیروزمند آن‌ را در اقصی نقاط جهان اسلام از جمله فلسطین، عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، عربستان شاهد هستیم.

امروز جمهوری اسلامی به برکت این حماسه‌ها، به عنوان قدرت اول منطقه و نقش آفرین مهم عرصه بین‌المللی شده و روز به روز بر این عظمت و پیشرفت کشور اسلامی مان در عرصه های مختلف افزوده می‌شود.

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد ضمن گرامیداشت این عملیات بزرگ و پرافتخار، با رهبر عظیم الشان و نیز شهدای انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت پیمان می‌بندیم که تا پای جان راه حضرت امام خمینی(ره) و شهدای والامقام را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار